• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Grönsakerna är räddade! 2 zoner i kyl

Tommy Nyman

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
11339
Medlemskap
2027
Efter att under en tid ha diskuterat fördelen med att ha 4-6 grader i kylen för att hålla kylvarorna fräscha länge mot nackdelen med att grönsakerna i lådan längst ned vill ha svalt men inte kallt är problemet löst och gumman nöjd :)

En tunn pvc-skiva inhandlades på Bauhaus, kapades till rätt storlek och lades på nedersta hyllan... voilà - Svalen är fixad!

/Tommy

Antar att det finns som standard i vissa kylmodeller men ni andra - Håll tillgodo.

Bilagor

• IMG_0448.PNG
    IMG_0448.PNG
    133,8 KB · Visningar: 24
Senast ändrad:
Sv: Grönsakerna är räddade! 2 zoner i kyl

Bra idé. En fråga ang. frysen: Är det ett frysfack i kylen? Vår frys ovanför kylen håller ca -16 till -19 grader. Det optimala för frysvaror är -18 grader vad jag har förstått.

Åh verkar toppen!! Kan du lägga in en bild?

Bra idé. En fråga ang. frysen: Är det ett frysfack i kylen? Vår frys ovanför kylen håller ca -16 till -19 grader. Det optimala för frysvaror är -18 grader vad jag har förstått.

Vårt frysfack är separat ovanför kylen, lite (mycket) för fullmatat..., Nu kanske jag kan få höja ett steg...

Tillbaka
Toppen