• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gröna, röda, blå kartan

F

F.d. 5322

Guest
Sv: Gröna, röda, blå kartan

Den senaste versionen 5.4.1.5 eller nåt;)
Tack för hjälpen!

F

F.d. 5322

Guest

Svarar mig själv :twitcy:

Jäkl** vad det ska vara marigt att installera vissa prylar!
Köpte en GPS-puck på Clas Olsson idag men att få den installerad på mini-PCn verkar kört! :mad:
Har pratat med supporten och fått drivrutiner till Win 7, men icke! ".inf filen kan inte hittas"
Prövade på vår vanliga laptop med Win XP (som jag för övrigt anser är det bästa Microsoft har gjort tillsammans med NT och Office) utan några problem alls! 3 minuter - Klart!

Vi snackar inte Plug-and-play! Snarare Plug-and-pray!

Suck! Jobbet kallar och jag får väl fortsätta att slita mitt hår i morgon.

Senast redigerad av en moderator:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Husk det er 2 forskjellige drivere for win-7, en for 32-bit og en for 64-bit utgaven.

F

F.d. 5322

Guest

Ännu fler problem med Clas Olssons GPS-puck. Eller om det är datorn/ drivrutinerna/ operativet, det är fel på? Jag vet inte!
Under Norrlandsresan fick vi blåskärm säkert ett hundratal gånger. Datorn gick bra med enbart Kartex men så snart vi körde igång GPS:en var det kört.

Tog kontakt med deras support och fick rådet att byta till en annan. "Det måste vara fel på just den enheten".
Vi gjorde så igår. Körde igång den här hemma i TV-rummet och satt och väntade. BLÅSKÄRM!!!:mad:

Vi har de senaste drivrutinerna till Win 7. Någon som har någon idé?

BerntMgn

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2025

Hej, I windows 7 går det att köra gamla program versioner.
Högerklicka i ikonen o välj egenskaper/kompabiletet.
välj t.ex Xp ver 3.
Kan funka.

Toppen