• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gröna Kortet

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.584
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Jag vill uppmana alla som tänker resa i södra Europa att ta med sig Gröna Kortet.

Även om försäkringsbolagen mfl säger att det inte behövs, så kräver bla den spanska polisen att man har det med sig. Vi har träffat svenskar som har blivit bötfällda för att de saknade det och de måste få ett nerskickat av sitt försäkringsbolag för att få fortsätta sin resa. :wideeyed:

Vi har själva alltid det med och har vid ett tillfälle fått visa upp det vid poliskontroll.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Gröna Kortet

Stämmer Gunnar.
Har kollat för egen resa till Kroatien där det enligt försäkringsbolaget inte behövs något grönt kort. Där underlättar det också om man har grönt kort.
Om jag fattat rätt så är det gratis på LF så varför inte ta ut ett då för att undvika problem.
 

Rasim o Lisa

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Skövde
HBK-Nr
790
Medlemskap
2024
Sv: Gröna Kortet

Hejsan
Vissa försäkringsbolag tar ut 50 kr med det är det värt.

Ha en glad påsk:D
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.530
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Gröna Kortet

Hej!

När vi var i Kroatien i somras så drog vi hela vägen ner till Dubrovnic.
På återvägen täckte vi ta en avstickare till Mostar i Bosnien för att titta på bron (återuppbyggda bron), men vid gränsen blev det stopp.

Här frågade man efter det gröna kortet. Vi hade inget med oss så det blev att vända.
Till sommaren kommer det garanterat att finnas med.

mvh
 

staffanb

HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
206
Medlemskap
2024
Sv: Gröna Kortet

Hej
Vi var också i Dubrovnic och gjorde en avstickare till Montenegro, de krävde också Gröna kortet, som vi hade med oss.

mvh
 
Toppen