• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gråvattentank

F

F.d. 5217

Guest
Jag har bytt in en Frankia 8000Bd -03 Gråvattentankens avlopp är igensatt dessutom rinner det dåligt från handfatet. Hittar ingen inspektionslucka hur starka medel törs jag använda i avloppen?
Olle

Sv: Gråvattentank

varm vatten( Ej hett) diskmedel, (ej maskindisk) försök att sug ur gammalt vatten i röret ,slå sen på Diskmedel ock 60 gradigt vatten låt stå 2-3timmar, lossar det inte då ,är det rensband som behövs,, om du nu inte har full tank förstås så det är stopp i utgångsröret,för då får ta från andra hållet,,

Jag har bytt in en Frankia 8000Bd -03 Gråvattentankens avlopp är igensatt dessutom rinner det dåligt från handfatet. Hittar ingen inspektionslucka hur starka medel törs jag använda i avloppen?
Olle

Har du kollat om det finns någon lucka i golvet mellan bakhjulen vid toaletten.
Mina 3 tidigare Frankier har alla haft vattentankarna där.

Misstänkte det. Då sitter det säkert en kardan och bakaxel där vi har tankarna i dubbelgolvet.

Oavsett det så gissar jag att Frankia använder liknande tankar, och då finns det troligen en relativt stor manlucka på ovansidan. Men jag kan ju ha fel.

På våra -00, -05 och -06 så fanns det i alla fall en rund lucka som man kan öppna.

Tillbaka
Toppen