• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Karosseri Gråvattenkran Knaus S-liner 650 2008

Elektronikern

FD HBK Medlem
Inlägg
66
Kommun
Boden
HBK-Nr
29876
Medlemskap
2022
Hej!

Skulle tömma gråvattentanken, om nu nivågivaren förtäljer sanningen och nu med ca 1/4 tank fyllnad, men inte en enda skvätt kom ur tappröret. Gissar att det sitter en kulventil som sköter detta, men verkar, eller i vart fall känns, som om den gör det den ska. Någon sa att tanken kan vara delad, d.v.s. med en mellanvägg som inte helt avskiljer halvorna men att det måste upp över en viss nivå för att det ska gå att tömma; vilket om så är sant, förefaller förbaskat märkligt. Ska i alla fall testa blåsa med tryckluft i avloppet som är i diskhon och lyssna efter pys i tappröret. Någon som har haft problem med detta eller har tips innan jag själv beger mig in under husbilen. :)

Björn
 
Senast ändrad:

Elektronikern

FD HBK Medlem
Inlägg
66
Kommun
Boden
HBK-Nr
29876
Medlemskap
2022
Hej! Spola heller bakvägen och se om det lossnar något skräp. Risken är att du blåser isär kopplingar som kan vara svåra att komma åt.

Hälsningar Sanddammaren
Tack för det Sanddammaren! Ja det kan vara en god idé, men hade tänkt blåsa väldans försiktigt, men å andra sidan är det nog enklast och som du skrev: "spola bakvägen". :)

Björn
 
Toppen