• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

gps

leif bexell

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
11660
Medlemskap
2026
Hej! Till min husbil har jag tänkt köpe en gps med backkamera, frågan är, ska jag köpa en sladdlös backkamera eller en med sladd, och vilket märke bör jag välja? Med vänlig hälsning, Leif Bexell

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: gps

Jag skaffade ny backkamera för att slippa ha den integrerad i Radion/DVD som satt i mitten.
Har separat GPS också via iPad numera.
Att ha allt integrerat i samma enhet låter bra men enligt mina erfarenheter så fungerar det bäst med separata enheter.
Backkameran passar bäst till vänster så man kan se backspegel samtidigt.
Navigatorn i mitten så passageraren kan assistera vid behov.

Köpte backkamera av Reversing Cameras UK Ltd home page som är proffsig o hjälpsam och har hyffsade priser om man inte vill köpa på ebay direkt.
Trådlös kamera är det många som haft problem med och jag skulle inte köpa en sådan.
Kameran måste ju ändå ha 12V så man vinner inte så mycket på trådlös.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Håller med Håkan. Jag gillar dessutom att ha backkameran igång hela tiden, för att inte missa någon som smyger ända upp i häcken på en, så man inte ser dem i speglarna. Däremot har jag aldrig tänkt på att backkamerans skärm bör sitta till vänster, för att se den samtidigt som vänsterspegeln. Jag har den i mitten, så huvet snurrar rejält när man backar! :) Tack Håkan.

:-/<rister

J

Jarn

Guest

Krister, tycker du lugnt kan behålla den i mitten om den passar bra där....
Normalt när man backar så tittar man ju lika mycket i både höger o vänster backspegel,
så då kan du ju mellanlanda med blicken i mitten. :)

Toppen