• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

GPS

Yngve o Susanne

HBK Medlem
Inlägg
105
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
246
Medlemskap
2024
Här kommer en fråga om Garmins gps.
Går det att göra en reset skiva till nyvi gpserna?
Om det går kan reset skivan då enbart användas till den gpsen som den är tillverkad på ?

Önskar en trevlig husbilshöst.

Må så gött.
 
F

F.d. 27865

Guest
Sv: GPS

Hej
Du kan spara dina intresseplatser genom att koppla upp dig till en dator och sedan kopiera dessa punkter.
Dessa kan du seda kopiera in i en annan av samma modell.
Se till att de har samma mjukvara.
Att spara det till en skiva är onödigt då din gps är som en portabel minnesbank.
Bra att veta även om du kanske redan känner till detta är att man bör uppdatera sin mjukvara med jämna mellanrum.
Detta gör man enklast genom att ladda ner ett gratisprogram från www.garmin.se som heter webupdater.
Installera detta i din dator och koppla sedan upp din garmin så kommer programmet automatiskt att kontrollera och ev. uppdatera din gps.
Jag läste i ett tidigare forum om hastigheten går att lita på och ja det kan du.
En Garmin GPS med sirf 111 antenn visar max 2km/h fel under förutsättning att din gps har god mottagning och detta ser du på din display. Kör du i tät bebyggelse eller i tunnlar och dylikt bör du inte lita på den då mottagningen i regel blir sämre.
Mvh Micke
 

Yngve o Susanne

HBK Medlem
Inlägg
105
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
246
Medlemskap
2024
Sv: GPS

Hej !

Ett stort tack för hjälpen och önkar er alla en trevlig helg.

Ja en fråga angående bildagboken som var uppe för en tid sedan.
Kan jag och hur gör jag för att lägga en fil med foto i bildagboken.
vi hade tänkt att använda dagboken som en resedagbok

Må så gött. :santa-2-icon:
 
Toppen