• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

GPS

F

F.d. 9506

Guest
Jag har en Tomtom500 GO och nu köpt en ny 720T. Min fråga är nu om man kan flytta över det man har i den äldre typen. T.ex favoriter mm. Kan i för sig kontakta Tomtom men eftersom jag är här inne och frågan kom upp på morgonkröken :).
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3753

Guest
Sv: GPS

Det är nog bara att lägga in men ta en backup för säkerhets skull innan du skriver över filen.
Tror att filen med favoriter heter MapSettings.cfg. Dina poi's heter xxxx.ov2 och ikonerna xxxx.bmp.
Har du programmet POIEDIT installerat i din dator så kan du se vad du har i MapSettings.cfg.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 9506

Guest
Sv: GPS

Tack för tipset. Ska kolla efter filerna och sen flytta över dom och se sen om det fungerar. Det är ju synd att förlora alla favoriter man lagt in. Och inte vill man köra med två GPS. Gamal och ny.Den gamla får gå ut på blocket sen tror jag.
 

Jörgen

HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Beziers
HBK-Nr
222
Medlemskap
2024
Sv: GPS

Hej
Funderar också att köpa Tomtom 720 T. Kan man knappa in koordinater på tex ställplatser direkt?
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: GPS

Jörgen,
Man kan knappa in kordinaten direkt, men det bästa är att hämta filen med HBK's ställplatser och lägga in i din GPS.
Detta gör du enkelt med TomTom Home.
 

Jörgen

HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Beziers
HBK-Nr
222
Medlemskap
2024
Sv: GPS

Det är inte så lätt att hämta filen från HBK när man sitter på en ställplats ute i Europa och ska köra till nästa ställe. Tittar dag för dag i Bordatlas vart vi ska köra.
Vill då kunna knappa in koordinaterna och sedan slippa köra fel.
 
F

F.d. 10558

Guest
Sv: GPS

Jörgen! Det är inga problem med 720T, knappa in dina koordinater och kör sedan i lugn och ro, så hittar du rätt!
/Bosse ;)
 

Jörgen

HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Beziers
HBK-Nr
222
Medlemskap
2024
Sv: GPS

Fungerar det även med Tomtom one XL. Den är väsentligt billigare.
 
F

F.d. 10558

Guest
Sv: GPS

Tyvärr så vet jag inte detta, men det finns säkert någon kunnig här i klubben som kan hjälpa till.
Kolla annars TomTom's hemsida
/Bosse
 
Toppen