• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

GPS-Tracker

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.726
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Hej alla
Vi har ett GPS-larm i husbilen "Geosafe" som har fungerat bra i några år, man kan styra larmet med en app, där man kan slå på larmet ,ställa in ett geofence så att den larmar om bilen är utanför det "staketet" den visar även batteristatus och vart husbilen är på en karta. Man kan även koppla in sirener och larmkontakter på den.
Problemet är att den skickar larm via ett simkort (kontantkort) på 3G , då man ska lägga ner 3G 2025 så söker jag en annan GPS-tracker utan månatlig avgift, dvs med bara ett kontantkort man laddar när det behövs.
Är det nån här som kan rekommendera någonting?
 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.141
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
Geosafe skickar SMS via 2G (GSM) om jag får vara lite petig... men även 2G ska släckas ner, sannolikt i slutet av 2025.

Många rekommenderar Swetrack har jag sett
 
Senast ändrad:

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.726
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Det får nog bli en Swetrack Lite+ som även skickar ett larm om batteriet i bilen har för låg spänning, avg. 49 kr /mån.
Copenhagen tracker har visserligen ingen månadskostnad men saknar larm för batterispänning.

Roffe i Östersund
 

elsebo46

HBK Medlem
Inlägg
122
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
24412
Medlemskap
2024
Jag har använt Swetrack Lite i många år och tycker den fungerar bra, betalar bara för dom månader jag använder den.
Jag har kopplat in den så den startar när jag sätter igång husbilen, det är inget tvång den fungerar ändå men jag ville ha det så.
Tyvär så kommer inte min att fungera när man släcker ner 2g/3g nätet så då får jag köpa en Lite+.
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.195
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Det här svaret fick jag från ”Emil” hos SweTrack Support. Vi som har Swetrack Maxi kanske får ett vettigt erbjudande.

Emil (SweTrack Supportcenter)

3 apr. 2024 11:50 CEST

Hej Thomas,

Tack för ditt meddelande.

Mobiloperatörerna planerar att avveckla 2G (GSM) och 3G-nätverk, med 2G (GSM) som det sista att stängas av, troligtvis vid årsslutet 2025. Det är ännu oklart om någon av de svenska operatörerna kommer att ansöka om förlängt 2G (GSM)-nätverksstöd efter 2025, och beslutet kommer att baseras på affärsmässiga överväganden och godkännande från Post- och telestyrelsen (PTS).

Våra produkter "SweTrack Lite" och "SweTrack MaxiTracker" använder enbart 2G (GSM)-nätverk, så efter nedläggningen kommer de inte att fungera. Våra produkter är dock kompatibla med alla svenska operatörers nätverk och fungerar i europeiska länder med aktiva 2G (GSM)-nätverk.

För att öka framtidssäkerheten har vi lanserat "SweTrack Lite+" med stöd för både 4G (LTE) och 2G (GSM). Vi arbetar också med en uppgraderad "SweTrack Maxi+"-enhet som kommer att erbjuda större batteri och nya funktioner samt stöd för både 4G (LTE) och 2G (GSM).

Inför nedläggning planerar vi att göra erbjudande till existerade kunder att kunna mer förmånligt byta 2G enheter till de nya 4G enheterna. Detaljerna runt detta är dock inte satta men vi kommer gå ut med mer information när det är redo.

Mer information om våra produkter finns på vår hemsida: Jämför våra smarta och enkla GPS Trackers och GPS spårare - från 499kr | SweTrack
Med vänliga hälsningar,
Emil
SweTrack Support
www.swetrack.com/support
 
Toppen