• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

GPS-tracker (fordonsspårare) med larm?

F

F.d. 6061

Guest
Läste precis en artikel; NavEye: Håll koll på din dyrgrip om GPS-spårning av fordon.

Jag skulle var intresserad av en modell där det är en kombination av vanligt billarm, spårningsenhet och att man kan stänga av bilen via enheten. Finns det någon i klubben som känner till något liknande?

Om det finns några som använder sig av GPS-tracker skulle jag tacksamt ta emot era synpunkter på dessa.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: GPS-tracker (fordonsspårare) med larm?

"KnowsIT eller TrackIT" måste fungera bra. Vet ingen som monterat i husbil men jag skulle kunna tänka mig göra det.

NavEye
 
Senast ändrad:

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: GPS-tracker (fordonsspårare) med larm?

Hej!
Jag har NavEye´s grejer i båten. Valde detta mest för funktionen "Mobwatcher", en dosa med man-över-bord funktion, viss risk att falla i sjön när man fiskar i sjögång och båda händerna är upptagna av fiskeredskap. I husbilen räcker det väl med vanligt billlarm, där man dock bör ha möjlighet att stänga av inre rörelsesensorer för att kunna ha skalet larmat när man vistas i bilen. Att stjäla hela husbilen blir nog svårt med moderna nycklar med startspärr?

aake
 

Irene_Torbjörn

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Svedala
HBK-Nr
2232
Medlemskap
2024
Sv: GPS-tracker (fordonsspårare) med larm?

Vi håller på att montera ett larm som heter ProEvo (www.proevo.se) i vår husbil. Det har GPS-positionering, GSM-koppling (vi ska koppla till larmcentral), internet-koppling, en massa olika detektorer mm. Just nu är håller vi på att provkoppla på köksbordet, för att lära oss funktionerna. Om det fungerar som vi tänkt kommer larmet att kunna köpas via det larmföretag där min man jobbar (www.skansklarmtjanst.se). De har fått rättighet att bli återförsäljare av detta larm. Jag kan återkomma när vi har testat hur det fungerar!

MVH

Irene (som mest jobbar med datorer)
Torbjörn som jobbar med larm
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: GPS-tracker (fordonsspårare) med larm?

Om det funkar bra och ni kan fixa någon form av rabatt för klubbmedlemmar kan det kanske bli en nisch som kan löna sig.........:yes:
 
F

F.d. 27865

Guest
Sv: GPS-tracker (fordonsspårare) med larm?

Hej på er
Nu begår väl jag ett brott men det vore fel att inte säga något här.
Gå in på företagsforum om denna dialog är intressant och titta på proevo.
Där kommer jag att skriva några rader.
Mvh Michael Rudolfsson
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
948
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: GPS-tracker (fordonsspårare) med larm?

Hej

Det finns en uppsjö av larm som har funktionen som du efterfrågar. Personligen så har jag ett larm som heter Carguard. Med ett sms så kan man exempelvis aktivera startspärren, finns även funktion för GPS tracking.

/Kenneth/
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: GPS-tracker (fordonsspårare) med larm?

En bekant hade detta på sin Audi RS4 som var lagom updaterad i motor och chassie men tyvärr så passade dom på att stjäla bilen när han var på bröllopsresa i USA och förmodligen nerslaktad i öst så att dom hade väl hittat GPS enheten och slagit sönder den .

Men annars så fungerar dom nog bra .
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: GPS-tracker (fordonsspårare) med larm?

Är det inte fantastiskt?
I ena enden försöker många skydda sin egendom genom att köpa och montera in dolda sändare så att t.ex. en husbil eller personbil ska kunna spåras om den stjäls. Och den i den andra enden finns det tillverkare som säljer prylar som ska avskärma dessa larmsändare och därmed göra det omöjligt att spåra bilen.
Något märklig tid vi lever i.
V-backen :(
 

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: GPS-tracker (fordonsspårare) med larm?

Oki Jag pratade med jr larm idag och man skulle kunna få ett bra pris på larm och gpsen men som sagt jag vet ingenting om hur det funkar men hoppas det funkar skulle vilja testa
 
F

F.d. 50042

Guest
Sv: GPS-tracker (fordonsspårare) med larm?

Jag har sett att Jr larmcenter har larm och gps funktion undrar om någon har monterat något sådant och vet om det är bra.

Vi har monterat ett sådant larm från JR. Det fungerar jättebra, till en början så talade det om att vi har lämnat hemmet och är på kurs si och så med en hastighet av x km/tim. Efter ett par telefonsamtal med JR ordnade det sig att jag behöver inte få reda på matt vi är på rull.

Ännu så länge är försäkringsbolagen måttligt intresserade av att lämna rabatt på stöldförsäkringen, men det kanske kommer.

Bosse HBK 1812
 
F

F.d. 50042

Guest
Sv: GPS-tracker (fordonsspårare) med larm?

Man laddar ner 200:- med sitt betalkort och sedan dras 2:50 för varje larm.

Bosse HBK 1812
 
Toppen