• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

GPS spårare

JanneB

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2026
Hej, då 2G och 3G skulle stängas i slutet av 2025 vill jag gärna ta upp frågan om aktuellt läge ang. GPS spårare

Har några av medlemmar nya förslag för köp av GPS Tracker/ eller några erfarenheter från deras husbilsliv med nya (4G eller högre) GPS spårare?

Tack för alla råd och info.

Kristian

HBK Intresserad
Kommun
Hudiksvall
Kanske något jag missar här, men på min Ducato 2021 (skåpbil) så har jag laddat ner en app från Fiat. I den ser jag exakt var dem står, jag kan lägga in larm om den rör sig över en viss hastighet, rör sig utanför en viss radie, etc, låsa upp och låsa dörrarna. Funkar inte det på husbilar?

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025
Kanske något jag missar här, men på min Ducato 2021 (skåpbil) så har jag laddat ner en app från Fiat. I den ser jag exakt var dem står, jag kan lägga in larm om den rör sig över en viss hastighet, rör sig utanför en viss radie, etc, låsa upp och låsa dörrarna. Funkar inte det på husbilar?
Jo, på vår Hymer B690ML -23. Med Hymer-appen kan vi även ställa in värme och se alla vätskenivåer, hur långt bilen gått, hur mycket solcellerna laddar, batteriernas laddningsnivå. Start och inställning av kylen. Tända/dimma belysningar inne och ute mm.

JanneB

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2026
Jo, på vår Hymer B690ML -23. Med Hymer-appen kan vi även ställa in värme och se alla vätskenivåer, hur långt bilen gått, hur mycket solcellerna laddar, batteriernas laddningsnivå. Start och inställning av kylen. Tända/dimma belysningar inne och ute mm.
Tack för intressant info.
Har den här appen gps-spårning funktion? Kan man ställa geofence i appen utan att gps hårdvara finns i husbilen?

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025
Tack för intressant info.
Har den här appen gps-spårning funktion? Kan man ställa geofence i appen utan att gps hårdvara finns i husbilen?
Vet ej. Detta är ju original från Hymer och Mercedes. Vi har ju GPS i radion och har väl en inbyggd router till detta eftersom vi kan styra även på avstånd. Är vi nära går det via BT.

Toppen