• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gps - Snooper s7000-

F

F.d. 53087

Guest
Är det någon som har eller har erfarenhet av en Snooper s7000 Gps o back-kamera..

B

Byggare Bob

Guest
Sv: Gps - Snooper s7000-

Yep, jag har en sådan. Använder den inte sedan jag skaffade iPad med ett antal olika nav-appar.

F

F.d. 17667

Guest

Är det någon som har eller har erfarenhet av en Snooper s7000 Gps o back-kamera..

Vi har en ny Snooper 7000 pro med integrerad Bordatlas och backkamera och har nyligen låtet uppgradera den från företagets hemsida. Min användningstid är hittills kort. men såvitt jag kan bedöma kommer den vara till stor hjälp under navigerandet runt om i Europa. Vi kommer ändå attt köpa en Bordsatlas för att kunna bläddra i. Det finns inget bättre än att veckla upp en karta och fördjupa sig i på ledig stund.....tycker jag.
Med vänliga hälsningar
/mårten

F

F.d. 24550

Guest

Vi har en Ventura och den funkar kanon. Man kan ju ställa in längd, bredd, höjd och vikt. På resa genom Frankrike och Tyskland har den alltid visat rätt väg. Vi har inte hamnat på vägar som inte är farbara för en 8m lång och 4 ton tung bil vilket vi gjort med TomTom. TomTom duger i personbilen men är mindre bra i husbilen. Snoopern är dessutom snabbare att räkna om vägen än TomTom.
Vi har inte backkamera i vår. Har en separat sådan.
Bordatlas funkar bra i den men vi har även pappersvarianten, det går bra mycket fortare att hitta ställplatser i boken.
Skärmen är dessutom stor, 7", mycket bra att ha mitt framför ratten där den inte skymmer sikten det minsta.
Fartkamravarningarna funkar också bra fast rösten som varnar för dem kan kännas lite tjatig.
Som vanligt med navigatorer så går det inte att lita på de hastighetsbegränsningar som den visar.

Aviatören

HBK Medlem
Kommun
Heby
HBK-Nr
1972
Medlemskap
2025

SNOOPER s7000 Ventura följde med i husbilen vid köp. Jag hade en vanlig Garmin och denna Snooper samtidigt för att prova.
Navigeringsmässigt ganska lika, dock tar ju Snoopern hänsyn till den relativt stora husbilens längd o höjd.
Fartkamera infon något omständig då den även varnar för kamera på motsatt sida vägen.
Rösten klart tydligare och bättre, ej så "datamässig" som Garmins.
Dessutom flera andra funktioner som exv bluetooth för telefonen mm.
Dock ingen livstidsuppdatering utan en årlig avgift.
Stor o tydlig skärm, fungerar bra.

Ha det så bra.

Toppen