• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

GPS Receiver till Windows 7

Christina & Åke

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2025
Hej finns det någon som vet hur man laddar ner en drivrutin till min gps antenn, den passar bara till XP och Vista, och nu har jag bytt till Windows7.

Tack på förhand

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: GPS Receiver till Windows 7

Hvis du har forskjellige drivrutiner til xp og vista så skal vista-utgaven fungere. Et annet problem er om du har 64-bit installasjon av win-7 og endast 32-bits vista driver.

De fleste GPS pucher bruker en standard USB-Serial chip som er direkte støttet av Win-7.

Et søk på google etter "<gps namn/model> win-7 64-bits driver download" skulle ellers gi noen alternativer - velg helst gps-fabrikantens nedlastning.

Christina & Åke

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2025
Sv: GPS Receiver till Windows 7

Hej nej jag har en gps puck som var avsedd för XP och Vista men jag gjorde som Knut sa och laddade ner drivrutin så nu fungerar GPS antennen tillsammans med Autoroute. tack för hjälpen

Toppen