• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

GPS o backkamera -Snurrig på all information

Arne o Elvy

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3076
Medlemskap
2023
Då vi köpte vår bil köpte vi till ett paket Pioneer innehållande GPS, backkamera, DVD och radio. Detta har visat sig inte vara så smart då skärmen nu krånglar och fastnar i inneläge. Då funkar ju varken GPS eller backkamera. Nu har vi fått detta fixat men vi undrar ändå om vi kanske skulle köpa en ny GPS som i så fall skulle vara möjlig att koppla ihop med en backkamera. Blev rådda att köpa Garmin Nuvi 1490TV (som vi tycker är dyr). Nu har vi läst massor om GPSer och Ipod och Ipad.
Inte är detta så lätt i denna teknikdjungel som råder. Hade vi vetat vad vi vet nu hade vi aldrig köpt paketet som dessutom ej ens går att uppdatera kartorna på längre.
Hur skulle ni valt i vår situation?? Vill väldigt gärna ha tips.
Arne o Elvy 3076

F

F.d. 55451

Guest
Sv: GPS o backkamera -Snurrig på all information

Jag använder liten 10 tumms laptop (2.000,-) och backkamera ( webcam).
Alt tänkelig elektronisk utrustning er kollad av laptoppen.
Noteringer ( POI etc.) laddas up ved siden av storebror PC'en hemma.

Den kan det hele trots sin litenhet i cockpit'taket. :)

F

F.d. 50036

Guest

Hej

Vi köpte ett liknande paket som er och tycker det funkar ok men om jag gjort om köpet hade det blivit en separat gps, en separat skärm till backkameran och en musikenhet i centrumkonsollen. Besvärligt när något krånglar eller skall uppdateras när allt är i en enhet.

Hälsningar Torbjörn

staffanulla

HBK Medlem
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
6734
Medlemskap
2025

Upplever ni att ni inte ser bilden klart om ni tittar från sidan, min är placerad mitt på torpeden, den borde varit vinklad lite.:yes:

Toppen