• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

GPS Navigator

F

F.d. 1400

Guest
Hej alla som läser detta.
Kan någon tala om vad man skall ha för GPS navigator så att man kan lägga in kordinaterna direkt, har en Navman N 60I där man lägger in adresser, det blir ju mer o mer vanligt att man referera till kordinater direkt.
Tack på förhand

Hälsn. Brollan HBK 1311
 

Kicki & Kurre

HBK Medlem
Inlägg
356
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
811
Medlemskap
2024
Sv: GPS Navigator

Garmin Nüvi 660 och 760 kan man söka direkt på kordinater, dessutom har dom TMC som är väldigt bra att ha i t ex Tyskland.

//Kicki
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.609
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: GPS Navigator

Hej Brollan, i de flesta av MIO's navigatorer kan man söka på koordinater, och dessutom i olika format (decimalgrader, decimalminuter eller decimalsekunder) utan att omvandla först.

Lycka till. JANKRO.
 

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Inlägg
432
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021
Sv: GPS Navigator

Hej

Även i den enklare Garmin 250 kan man lägga in koordinaterna direkt.
Och det är verkligen jättesmidigt!

MVH
Karianne
 
F

F.d. 10558

Guest
Sv: GPS Navigator

Hej!

Alla TomTom och Garmin kan man knappa in koordinaterna i. Själv har jag en TomTom Go 720T och den är även enkel att använda ihop med datorn.
TMC som nämns är bra för att slippa trafikstockningar, detta går endast att använda på TomTom's T-modeller (så vitt jag vet), Garmin vet jag inte hur det fungerar.
Ha en bra dag alla!
/Bosse
 
Toppen