• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

GPS:n gav bara upp!

Kurt & Ingbrith

FD HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
1369
Medlemskap
2023
Hej !
Vår gps,en Garmin slutade att fungera , bilden stannade, den liksom frös,man kunde inte påverka någonting på skärmen eller på och avstängnings knappen på ovansidan.

Jag tog bort laddsladden,så att den blev strömlös , men det tog ju ganska många timmar.

Sedan när jag med sladden i, återigen startade upp gps:n så fungerade den som den skulle.

Någon som råkat ut för samma sak, kan man lita på den mer ,eller är det bara att skrota den?

Reviera

Helena o Tom

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1052
Medlemskap
2025
Sv: GPS:n gav bara upp!

Har du kollat om det finns en liten reset knapp att trycka på?
Jag hade lånat en Garmin för flere år sen och den låste sig också
och jag gjorde precis som du och drog ut sladden tills den slocknade.
När jag kom hem läste jag manualen och där stod det skrivet
om hur man kan resetta navigatorn!

Mvh Tom

ÅLEG

FD HBK Medlem
Kommun
Åland
HBK-Nr
1583
Medlemskap
2024

Min 760:a gör/gjorde upprepat på liknande sätt.
Mycket tyder på 'processorsjuka' efter många tappra försök att återställa 'basic'
Misstanke finns att 'extra' pois (bildinfo) belastade för mycket.
'Pensionering' blev mitt val - tekniken rör på sig också.

MVH/Hasse :bye:

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2026

Jag har också haft stora problem med min Garmin 660. Som värst i Frankrike och i närheten av stora städer. Bilden fryser och man får göra omstart gång på gång. Det har blivit många varv i rondellerna ibland.
Men sedan jag bytte ut strömkabeln med inbyggd Tmc till en kabel med bara 12v. har den fungerat.
Tmc klarar jag mig utan.
Visserligen är 660 en äldre produkt men den funkar för oss.

Mvh. Krister.

Kalle&Gunni

FD HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
2152
Medlemskap
2022

Hej!
Vi har också haft problem några gånger med att bilden "fryses" på vår Garmin 760. Första gången var för ett år sedan när vi var i Linköping några dagar. Vid tre olika tillfällen stannade bilden när vi passerade centralstationen! Stängde av och startade om GPS:n och då funkade den. Samma hände en gång i Kristinehamn, även då vid centralstationen. Kontaktade Garmin support som tyckte att programvaran skulle uppdateras, fick instruktion om hur man går tillväga och gjorde så. Efter det var allt frid och fröjd tills vi i september skulle leta upp en plats i Passau, då stannade bilden när vi i rusningstid befann oss mitt i centrum. Stängde av och startade om utan problem. Ny kontakt med Garmin support som inte kunde förklara vad det beror på. Fick tips om att fabriksåterställa GPS:n men då skulle alla inställningar, POI:s m m försvinna. Har inte testat detta.

Kurt & Ingbrith

FD HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
1369
Medlemskap
2023

Hej!
Läste någonstans att man skall hålla in strömbrytaren i åtta sek. för att återställa. Någon som lyckats med det, jag har det inte!

reviera

F

F.d. 55451

Guest

Min gamle "super"Garmin havde også problemer når den blev overbelastet.
Fjernede batterierne - det hjalp.
Nu overbelaster jeg den ikke mere - med respekt for en 10 -årig.

------------

Min gamla "super" Garmin hade också problem när det blev överbelastad.
Tog ur batterierna - det hjälpte.
Nu överväldigar jag den inte mer - med respekt för en 10-åring.

Men fortfarande mycket bra för vandring och små personliga flygplan.

Senast redigerad av en moderator:
Toppen