• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

GPS köp

F

F.d. 25112

Guest
Sv: GPS köp

Jo jag köpte nyligen en Navigon 70 Premium. Den har bl.a. koordinater och bluetoth m.m.
Har provat i helgen och har än så länge inget negativt att säga...:cool:

F

F.d. 52994

Guest

Jo jag köpte nyligen en Navigon 70 Premium. Den har bl.a. koordinater och bluetoth m.m.
Har provat i helgen och har än så länge inget negativt att säga...:cool:
Hur är det med kartuppdateringarna, ingår det som tidigare 2 års fria uppdateringar?

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Ä det någon som har provat Navigons modeller? NAVIGON 70 Premium Caravan & Truck
Det skulle vara intressant att få höra ett omdöme. Jag har en gammal och har varit nöjd med den bortsett att man inte kunde lägga in kordinater i den, men det skall visst vara åtgärdat i dom nya?

Jag har en och är väldigt nöjd med Navigon 70 premium men har däremot inte Caravan & Truck paketet.

Du har en stor skärm och en menyn som är lätt att hantera samt att du kan mata in egna koordinater om så behövs men det som är bra på de nya Navigon är att du kan lägga in egna POIs. Det finns visserligen en begränsning på hur många POIs man kan ha men det går att kring gå lätt till obegränsat. Jag har alla POIs vi har här på HBK.

Sedan kan man köpa 2 års gratis kartuppdatering för 200kr eller så ingår det i vissa köp.

Jag rekommenderar Navigon XX premium, den bäst Nav jag har haft.

/R

Senast ändrad:

Belar

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023

Du har en stor skärm och en menyn som är lätt att hantera samt att du kan mata in egna koordinater om så behövs men det som är bra på de nya Navigon är att du kan lägga in egna POIs. Det finns visserligen en begränsning på hur många POIs man kan ha men det går att kring gå lätt till obegränsat. Jag har alla POIs vi har här på HBK.

/R

Hej
Jag har en äldre Navigon som jag är nöjd med, men funderar på att byta till 70:an.
Behöver du tilläggsprogram typ POI-Warner för att lägga in egna POI?
Hur går du kring begränsningen - Större SD-kort?
/Bertil

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Hej
Jag har en äldre Navigon som jag är nöjd med, men funderar på att byta till 70:an.
Behöver du tilläggsprogram typ POI-Warner för att lägga in egna POI?
Hur går du kring begränsningen - Större SD-kort?
/Bertil

Nej det behövs inte POI-Warner utan du lägger in alla dina POIs direkt i GPSen. Man impoterar CSV filer och det är samma som Garmin och de är redan färdigt som Carnival har gjort. Men givetvis så kan du göra egna filer också.

På så sätt kan du lätt sotera dina POIs ex ställplatser i en fil och camping i en annan osv samt så kan du ha olika ikoner till varje fil som du sedan ser i GPSen. Det är mycket smidigt att lägga in och att hantera.

/R

Senast ändrad:

Belar

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023

Tack för det, och begränsningen du pratade om, var det bara SD-kortets storlek, eller måste du lägga filerna på annat ställe?
/Bertil

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Tack för det, och begränsningen du pratade om, var det bara SD-kortets storlek, eller måste du lägga filerna på annat ställe?
/Bertil

Nej det är inte där problemet är utan det är i en styr fil till Navigon (ini fil) i en navigon map som ligger i GPSen och där står det att den bara kan läsa max 2000st POIs men denna siffran gå att ändra till vilken siffra man själv önskar och det står tyvärr inte hur man gör detta i instuktionerna för de vill säkert inte att man ska in och pilla i deras filer.

Det viktigast är att man gör en backup på filen innan man ändrar filen.

Jag kan göra ett nytt inlägg hur man ändrar detta med med hjälp av bilder om så önskas?

/R

Senast ändrad:
Toppen