• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

GPS fråga om att hitta eller finns ej

F

F.d. 50043

Guest
hejsan i sommarvärmen.

var någonstans i Tomtom 730 finns det där man kan avgöra om man vill köra på betalväg eller ej, om man vill åka på motorväg eller ej samt om man vill åka färga eller ej?
Det fanns i min före GPS (Sony)
 

Inge Johnsson

HBK Medlem
Inlägg
536
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024
Sv: GPS fråga om att hitta eller finns ej

hejsan i sommarvärmen.

var någonstans i Tomtom 730 finns det där man kan avgöra om man vill köra på betalväg eller ej, om man vill åka på motorväg eller ej samt om man vill åka färga eller ej?
Det fanns i min före GPS (Sony)

Jag har lite svårt att svara, för innehåller vägsträckan färga eller betalväg så frågar min gps alltid om jag vill eller ej använda alternativen. Så borde det vara på din också. Ställ in grs på Helsingör Danmark och kolla om den frågar om du vill välja färga.
 
Senast ändrad:

coe

HBK Medlem
Inlägg
288
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2024
Sv: GPS fråga om att hitta eller finns ej

Hej.
Prova att klicka på skärmen och sedan välja "Ändra inställningar".
Bläddra framåt bland alla sidor och en bit fram bör du hitta "Planeringsinställningar" och "Inställningar för vägtullar". När du går in på dessa kommer en del följdfrågor, om du vill undvika eller få fråga om färjor. oasfalterade vägar m.m.
 
Senast ändrad:

Inge Johnsson

HBK Medlem
Inlägg
536
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024
Sv: GPS fråga om att hitta eller finns ej

Hej.
Prova att klicka på skärmen och sedan välja "Ändra inställningar".
Bläddra framåt bland alla sidor och en bit fram bör du hitta "Planeringsinställningar" och "Inställningar för vägtullar". När du går in på dessa kommer en del följdfrågor, om du vill undvika eller få fråga om färjor. oasfalterade vägar m.m.

Du har helt rätt!
 
Toppen