Sv: GPS för nybörjare.
Hei alle! Når du velger GPS, bør du velge en med stor skrift. Min første Tom Tom hadde for liten skjerm så jeg måtte bøye meg frem for å få med alt. Den nåværende har større skjerm og dermed også større bokstaver og tall. Perfekt. Det andre jeg syns du bør legge vekt på, er at du handler med europakart, ikke bare Norden. For før eller siden våger du deg til f.eks. Tyskland eller Polen. Og søk litt rundt før du velger hvor du skal handle. Prisene varierer sterkt på disse produktene, ikke bare fra butikkkjede til butikkkjede, men også over tid. De fås jevnlig på tilbud/rea. Og det er veldig greit med en skyggegiver, solskjerm, ellers blir det lett vanskelig å se kartet når solen skinner på skjermen. Og endelig: du bør velge ett av de mest vanlige merkene, slik at du er sikker på at du kan laste ned POI (Point of Interests) med bobilparkeringer/stellplatser og tømmesteder for de landene du skal besøke. Til de minste, og billigste, merkene finnes ikke POIs som er av spesiell interesse for oss bobilister.