• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

GPSínfo i Laptop?

idolf

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Munkedal
HBK-Nr
1290
Medlemskap
2024
HEJ!

Jag är ny medlem här och även nybliven husbilsägare. Jag är inte så bra på dator och teknik. Skulle vilja få svar på några frågor om någon skulle kunna vara snäll och hjälpa mig? Hur fungerar det att få GPS information i en laptop? Vilket program är att föredra? Vad kostar det? Antar att en GPS-puck behövs.. behövs det mer utrustning? Hur fungerar det med ställplatsernas position, kan man mata in longitid/latitud i programmet?

Skulle vara tacksam om någon mer kunnig kunde svara mig? Tack på förhand!

GOTT NYTT ÅR!! :ball-icon:
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: GPSínfo i Laptop?

Idolf,

Mycket välkommen som ny medlem. Som Gunnar skrev finns det redan massvis skrivet just om Laptop och navigation men skulle det vara någonting som är oklart kan du alltid ställa frågan naturligtvis :holly-1-icon:
 
M

mikkis

Guest
Sv: GPSínfo i Laptop?

hej och Välkommen hit till Husbilsklubben.se
Jag har precis gjort allt detta du ställer frågor om...

Programmet som jag rekomenderar är Microsoft Autoroute 2007 som du lägger in på din Lap top..
sedan behövs enbart en Gps-puck. OBS !! om du inte har Widows Vista. för har du windows vista så går det inte ännu medf gps-puck.

sedan beror det på vad du har för Gps, ifall den går att andvända i din dator. det kollar du upp på din gps. Fabrikatens hemsida.
/
Mikkis
 
Toppen