• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Govino glas/vin

Kullen19

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
10670
Medlemskap
2026
Läst lite om dessa glas (även här på husbilsklubben) å var tvungen att testa... Alltså inga engångsglas utan ska kunna användas om och om igen. Plastglas framtagits till främst användning av vinprovsmakning, med smak, lukt upplevelsen total å mycket tåligt...

Har nu avnujutit mitt första glas vin i dessa glas...

Summering: vinet var gott :) Glaset var mycket lätt (viktmässigt) Mycket tunt "glas" vilket jag tycker att andra plastglas inte är. Men åååå så plastigt... Kanske bra att ha i husbilen då det knappt väger något alls, men d går inte att stapla... Får funka men överväger att i stället köra på vinst å förlust på riktiga glas...

Senast ändrad:
Sv: Govin glas/vin

Vi har köpt billiga lätta vinglas av glas på IKEA. När de inte används står de kvar i sin kartonger. Har även plast vinglas. Tycker det är trevligare och godare i glas vinglas. Går de sönder så är det ingen "hemmans affär".
Ha en trevlig midsommar
Mona
:msn_drink:

Sv: Govino glas/vin

Har köpt lätta billiga glas på ikea till hemmabruk... d tål inget ens hemmavid...

Har også testet Govino glas - kjøpte en partypack med et 6 av hver type.
fine på terrassen, men tar for mye plass i bilen.

Har bara Govino glas och de passar till alla drycker. Om nåt ska klagas på är det att de tar stor plats i skåpen.
Noynoy

Tillbaka
Toppen