• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Google earth pro gratis

F

F.d. 14324

Guest
Licensen till Google earth pro blev gratis den 20 januari och jag har uppdaterat från vanliga earth till pro. Exakt vad mer som finns i pro eller vad som eventuellt är bättre är inte jag rätt man att svara på eftersom jag är för dåligt insatt i programmet.

Man kan få sin licens genom att fylla i ett formulär vid den här sidan men jag ordnade det på ett enklare sätt.
Här hämtade jag pro och jag fick inget oönskat medskick: Google Earth
När jag laddade hem det och installerade det så använde jag GEPFREE som licensnyckel och min mejladress och googlekonto för att logga in i pro.

mvh jocke

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Google earth pro gratis

Om vi tar det mest synlige så er det høyere oppløsning på bildene - prøv å zoome inn på detaljer! Videre så er det mye mer 3D tilgjengelig og enkelt for en selv å tegne inn nye bygninger i 3D visningen. Koblingen til regneark er ikke mye nyttig annet enn for store bolag, men om noen finner en smart anvending av dette så....

For å se demo av det meste søk deg til en storby i USA!

F

F.d. 14324

Guest

Det var roligare att undersöka Las Vegas och Paris än byn där jag bor. :)
En tidig fil med tömningplatser fungerar också fint i pro men det fungerade säkert redan med vanliga Earth, jag brukar använda Earth ibland för att kontrollera filer så att platserna i varje fall ligger på rätt sida av ekvatorn. Jag undrar även om inte google fusion är ett enklare alternativ för de som jobbar med räkneark.. Jag hittade en moviemaker i pro, undrar om det är möjligt att skapa något sånt här själv: https://www.google.se/maps/place/Ei...2!3m1!1s0x47e66e2964e34e2d:0x8ddca9ee380ef7e0

mvh jocke

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Du kunne godt valgt til noen flere av informasjonslagene i Google Earth Pro, Det ville dukket opp en god del ekstra :D

F

F.d. 14324

Guest

Jag har testat med tömningsplatserna i pro och efter en del strul så verkar det som det ena leder till det andra...

För en tid sedan ändrade google så att man fick en kmz istället för en kml när man laddar hem platser från tömningskartan, jag trodde att det kunde göra så att tömningsplatserna kunde laddas hem till poiviewer, men det gick inte ändå.
För några dagar sen hade jag kontakt med David som byggt Poiviewer och frågade vad det kunde vara som gör att inte kartan med tömningsplatser fungerar tillsammans med poiviewer, han kom fram till att det fanns en bug i zipextraktorn som gjorde att poiviewer inte kunde importera filer som innehåller Å-Ä-Ö i filnamnet. (bug i poiviewer eller bug i det svenska språket?)

Han skulle fixa zipextraktorn vid nästa uppdatering så jag valde att ligga lågt och avvakta.
Nu visade det sig att Earth Pro inte heller gillar Å-Ä-Ö och då fick jag nog!
Lagren i kartan har nu fått nya namn utan åäö och det fungerar bättre nu att ladda ner kmz-filer och visa dem.
Namnen på lagren blev kanske inte riktigt så bra som jag skulle vilja men de får duga så länge.

mvh jocke

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 14324

Guest

Flygsimulatorn är en trevlig och rolig funktion i Pro, en del turbulens och elaka kastvindar ställde dock till det lite för mig... :rolleyes:

[YOUTUBE]SulVBG10-lw[/YOUTUBE]

Musiken kommer från youtubes hylla: Goin' Down Slow

mvh jocke

Toppen