• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Golvvärme i Adria Coral

Tomas Landegren

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
8243
Medlemskap
2023
Är jag dum eller bara dum? Hur fungerar golvvärmen i en Adria Coral. Läst instr.boken men blir inte klokare för det. Bilen lev den 19e aug och jag vill alltid veta hur allt fungerar innan jag får en ny bil. Tacksam för svar från er som har en liknande husbil.

Carls

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
5241
Medlemskap
2024
Sv: Golvvärme i Adria Coral

Hej vi har en Coral som är 4 år. Om man inte ändrat, så fungerar denna bara på 220v anslutning. Brytaren för denna sitter i en speciell box. I vårt fall under sängen. Värmesligorna kan ställas in på 900W eller 1200W. (tror jag)
De fungerar bra som komplettering till övrig värme när temperaturen kryper ner mot 0. Förutsatt att säkringarna pallar.
Lycka till med bilen. Ni har gjort ett bra val.

Nilex

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
10560
Medlemskap
2025

Har en Adria Coral 2010 och på min bil sitter det en box i garaget på höger sida framför dörren, det finn 3 inställningslägen och fungerar bara när du använder 220 volt. När det är lite småkallt ute kan man känna lite värme framför köksdelen och i duschrum. :)

tomhoff

HBK Medlem
Kommun
Skövde
HBK-Nr
14258
Medlemskap
2025

Om det är modell 2014 så har du vattenburen golvvärme under sittgrupp samt i den bakre delen. I mitten har du enbart elektrisk golvvärme. Jag har en 670 SL och där sitter regulator till golvvärmen i garderoben under höger säng. Du kan ställa den i tre olika värmelägen.

tomhoff

Toppen