• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Golfmästerskap eller kort & gott "HBK Golfträff"

F

F.d. 50620

Guest
I vilket fall som helst så är nog benämningen minsta problemet - det större problemet verkar istället vara att ingen är beredd att ta tag i och anordna en golftävling!

Någon av oss golfare finns det säkert som har plats för ett antal husbilar på sin egen hemmabana - det gäller med andra ord att Ni som har platsen också tar tag i det.

Det är inte försent att fixa en "HBK Semestergolf 2015" för den som nu orkar ta tag i det.
Det är inte så stort åttagande som många kanske tror - bara man nu går rätt tillväga.

Jag är säker på att Er hemmaklubb uppskattar ett sådant initiativ från medlemmarna.

Att tänka på är att golfklubbarna oftast redan har fullt program på helgerna så enklast och kanske mest tacksammast för klubbarna är att lägga vårt golfmöte på måndag/tisdag - visserligen tappar vi de HBK-golfare som ännu ej har övergått i statlig tjänst!

Jag själv ordnade ett golfmöte måndagen den 18 maj på Bråvikens Gk i Norrköping som jag lät döpa till "HBK Årsmötesgolf 2015" - jag har planer på att i samband med nästa års (2016) HBK årsmöte ordna nästa golfträff som jag då kommer att kalla för "HBK Årsmötesgolf 2016"
Den golfträffen kommer också att gå på Bråvikens Gk oavsett var i Sverige som HBK har sitt årsmöte 2016.

Tänk på att årsmötet alltid ligger veckan före Pingsthelgen och "Årsmötesgolfen" måndagen direkt efter HBK årsmötet.

Nu vill jag gärna höra från Er hur Ni tänker omkring detta och när jag kan få åka till nästa golfträff som någon av Er eldsjälar fixar?

Hör gärna av Er om någon mot äventyrs vill ha tips & kanske råd!
//Thord
 

Essal

HBK Medlem
Inlägg
324
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2024
Sv: Golfmästerskap eller kort & gott "HBK Golfträff"

Hej Thord
Tycker detta var en toppen ide' det var meningen att jag skulle varit med men p.g.a. ett litet problem med min hb så fick jag avboka, men klart är att jag kommer om det blir fler gånger. Skall till södra Sverige (Skåne o Blekinge ) på en golfrunda om ett par veckor, vore trevligt om det är någon som är åt det hållet så vi kunde stråla samman o spela en runda.


Lasse
 
Toppen