• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Golfguiden 2008

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
HEJ
Kan rekommendera Golfguiden 2008 (Golf.se)
Där finns en lista över de golfklubbar som har egen ställ plats!
Vi skall prova 5st av dem i Hallands området 15-19/5.

En HBK-lista på forumet från medlemmarnas egna
omdömen och besök kanske vore något?:wideeyed:

Tjohopp,
M&M
 
F

F.d. 29773

Guest
Sv: Golfguiden 2008

Hjärtligt välkomna till Svalövs Golfklubb. Spelar ni golf där får man stå där med husvagn eller husbil gratis (el ingår) Hälsningar Tina
 

Harehn

HBK Medlem
Inlägg
89
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1743
Medlemskap
2024
Sv: Golfguiden 2008

Hej, vi besökte ett antal klubbar i fjol som ordnade plats åt oss. De flesta tog inget betalt för elen, någon en 50-lapp. Naturligtvis var vi greenfee gäster. Katrineholm, Torshälla, Motala och Enköping är några klubbar där vi fick trevligt bemötande.
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Golfguiden 2008

Hej igen!
Nu har vi för första gången spelat utanför vår hemma bana (Lerjedalen)
Vi parkerade på Ons kväll, första parkett på Varbergs västra, inga problem.
De hade ingen el, men vad gör det för en natt. Väldigt trevliga och inga problem att vi sov på parkeringen över natten.

Sedan bar det av till Halmstad, Ringenäs. För att få el, som de tillhandahåller utan kostnad, måste man vara där senast 18.00. Helt fantastisk utsikt över havet från denna bana. Dessutom väldigt trevlig personal!

Därefter blev det Rydö, fin, fin bana och vi fick el från laddstationen för deras golfbil.
Tack till Thomas i golfshopen. Det blev två dagar här...

Sedan bar det av till Ätradalen, fast vi övernattade på ICA's parkering i Ullared, upp tidig morgon och in å' shoppa... Sedan golfbanan.
Återigen trevligt bemötande, dock var banan lite trixig, fast någon skall vara det oxå!

Som det ser ut kan detta bli ett fantastiskt golf år! *S*:spinny:
Tack Tina för tipset om Svalöv, hålls i minnet framöver.

Mvh. M&M
 
F

F.d. 5700

Guest
Sv: Golfguiden 2008

Vi åkte till Forsbacka golfklubb med husbilen och skulle spela där, när dom talade om att det kostade 150kr att ligga där med el frågade jag vad det kostade att ligga där utan el, svarade dom att det kostade 100kr. Då måste ni förlora mycket greenfegäster sa jag, det gör vi inte alls svarade dom, jo sade jag för nu förlorar ni 2st. Vi kommer inte att besöka denna golbana mer. där vi skulle ligga med husbilen såg ut som en byggarbetsplatts sand o jordhögar o annat skräp. och damtoan gick ej att låsa. Vi har åkt runt på många banor i sverige, men aldrig betalat mer än 50kr.
 
F

F.d. 273

Guest
Sv: Golfguiden 2008

Har under maj månad besökt Enköpings GK, Sofiedals GK utanför Malmö och Alvesta GK. Samtliga med god servicekänsla och välskötta golfbanor.

# Enköping ställplats med el nära klubbhuset
# Sofiedal elplatser i anslutning till parkering med minus för alltför mycket oljud
från kråkfåglar
# Alvesta el och uppställning på gräs med "obetydlig" minus för läge nära väg.
# 50:-/natt på dessa golfklubbar.

// Alf
 
Toppen