• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

golf i Frankrike, Portugal

F

F.d. 12065

Guest
Undrar om någon kan ge förslag på bra golfbanor helst även med lite humana priser.
Åker västsidan ner till Portugal.
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: golf i Frankrike, Portugal

Hej,
jag kan tyvärr inte lämna några direkta förslag på golfbanor med humana greenfeeavgifter. Kanske lite svårt att veta vad som är humant i sammanhanget, jag brukar som regel räkna med att greenfeen på en någotsånär bra bana ligger runt 600 - 800 kronor på kontinenten.
Ett tips kan vara att besöka denna sait Home - Golf World Wide
Där finns väldigt många golfbanor inlagda och det går även att boka starttider där.
Medlemskapet på saiten är gratis, men om du bokar via saiten så kan du dra nytta av en del rabatter.
Lycka till och svinga lugnt.
V-backen :wink:
 

BM&ROLF

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
3743
Medlemskap
2024
Sv: golf i Frankrike, Portugal

Undrar om någon kan ge förslag på bra golfbanor helst även med lite humana priser.
Åker västsidan ner till Portugal.

Hej.
Vi har just lämnat Portugal och bara spelat på Aroeira, söder om Lissabon, men de tar 52 €.

Vi siktade på campingen Ria Formosa som enligt tidigare inlägg hade rabatt på närliggande golfbana Benamor.
När vi kom fram till campingen, idag 20091005, så hade de inte något avtal med golfklubben. Då gick vi upp till golfklubben för att tala med dem. Deras ordinarie greenfee var 80€ men nu var det 25 % rabatt, alltså 60€. Då fick det vara för oss.

Annars kan man ju köpa golfpass i olika regioner i Frankrike som då gäller på ett antal närliggande golfbanor som t.ex. i Biraittz-regionen.

gokväll
BM&ROLF
 

Hagaborg

HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
600
Medlemskap
2024
Sv: golf i Frankrike, Portugal

Undrar om någon kan ge förslag på bra golfbanor helst även med lite humana priser.
Åker västsidan ner till Portugal.
Hej från Ria Formosa,

Har nu varit här i 3 dagar och planerar att stanna fram till mid dec. 263€ för 1 månad med el. Badar varje dag i poolen. (Mest privat pool med sina ca +16 grader men hej vad friskar upp). Cyklade till Tavira igår. Tavira har stor shoppingmall. 4km västerut på en cykelstig som går över hela Algarve. Temp dag upp till +23 och natt ned till +14.

Har också checkat greenfee priser då jag hade hoppats på att underhålla mitt 16.5 hcp under vintern.

Det bästa priset jag funnit är 48€ på Benamor banan. Den ligger ca 300m norr om campingen. Welcome Det kan göras på 3 olika sätt.

1. Man bokar hos Mike. Han finns på Iriska Puben i Cabanas. Ca 1300m söder om Campingen.
2. Man går ut före kl 8. Benamor öppnar kl 7.
3. Man bliver 1 års medlem för 148€ i Benamor och kan då spela hela året för 48€.

Benamors normalpris är 65€. Banan österut tager 90€. Det bliver nog max en gång i veckan med de här priserna.
 
Toppen