• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Golf i Båstad

I

Inger-Lisbeth

Guest
Vi vill varna för komma med husbil till Äpplegårdens gk. Vi tillsammans med flera andra drog ner till denna bana, men si, det skulle vi inte gjort. Större nochalans från kansliet tror jag inte man hitta på annan golfklubb. Vi skulle inte få låna duschhandukar, dessa var enbart för greenfee gäster!!! vad var vi då??? Fast vi betalde full greenfee, så skulle vi ta med egna handdukar från husbilen!!!!!!!! ingen info eller var man kunde fylla/tappa vatten ej heller vad man kunde slänga sopor!! Bad och dusch stängde på eftermiddag och inga nycklar till ovan lämnades ut. det finns faktiskt mer att skriva om, men detta får räcka. Enl.vårt förmenade.ÅK inte dit, banan var ok. men vad med resten. Nej då finns det många fler banor innåt landet som med glädje tar emot golfare i husbil.
Ha´en fin golfsäsong
I-L & S. med hund
icon8.gif
icon13.gif
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Golf i Båstad

Det låter trist men som du skriver, det finns andra banor.

Dock vill jag minnas att jag hört om liknande bemötande när golfklubbarna har eget boende att erbjuda gästerna. Givetvis inget försvar för dåligt bemötande men dom biter sig nog själva i svansen, förutom greenfeen besöker säkert många husbilsåkare även restaurangen.

Anders
 
F

F.d. 55256

Guest
Sv: Golf i Båstad

Det är kanske inte bara husbilar som är ovälkomna. En del banor i " finare" områden tycker inte om greenfeegäster överhuvudtaget. Men från Uddevalla till Värmland (Årjäng) är det inte långt, kom gärna hit, ni är mycket välkomna både som husbilsåkare och gäster. Banan har både vacker natur och trevlig att spela.
Ove.G
 

RiRos

HBK Medlem
Inlägg
188
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1793
Medlemskap
2024
Sv: Golf i Båstad

Hej.
Som greenfee gäst så ingår det ju dusch o handdukar i priset,oavsett om du kommer med husbil eller vanlig personbil eller cyklar dit.
Vad jag däremot inte tycker man ska kunna kräva är att få tanka vatten o avlopp o slänga sopor,det tillhör ju liksom inte golfen. Om det skulle finnas är det ju bara att tacka och ta emot och vara glad. Det är ju trosts allt ingen camping som golfbanor sysslar med. Att det sen finns golfbanor man får stå på tycker jag är mkt pos itvt och jag betalar gärna lite för att stå där,om jag tar el. Vi brukar oftast inte koppla upp oss då vi är självförsörjande med solpaneler.Liten reflektion från oss två golfare.
Rigmor o Rolf
 

Inga-Lill o Lennart

HBK Medlem
Inlägg
40
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
6033
Medlemskap
2024
Sv: Golf i Båstad

Vi vill varna för komma med husbil till Äpplegårdens gk. Vi tillsammans med flera andra drog ner till denna bana, men si, det skulle vi inte gjort. Större nochalans från kansliet tror jag inte man hitta på annan golfklubb. Vi skulle inte få låna duschhandukar, dessa var enbart för greenfee gäster!!! vad var vi då??? Fast vi betalde full greenfee, så skulle vi ta med egna handdukar från husbilen!!!!!!!! ingen info eller var man kunde fylla/tappa vatten ej heller vad man kunde slänga sopor!! Bad och dusch stängde på eftermiddag och inga nycklar till ovan lämnades ut. det finns faktiskt mer att skriva om, men detta får räcka. Enl.vårt förmenade.ÅK inte dit, banan var ok. men vad med resten. Nej då finns det många fler banor innåt landet som med glädje tar emot golfare i husbil.
Ha´en fin golfsäsong
I-L & S. med hund
icon8.gif
icon13.gif

Hej
Då är ni välkomna till Tönnersjö Golfklubb som ligger1-1,5 mil söder om Halmstad.
Kör 117 söderut och när ni kommer till Pilkington sväng vänster, sedan är det bara att följa vägen tills skylt dyker upp.
En väldigt fin bana och jättetrevliga ägare. Det är vår hemmabana.
Hör av er om ni kommer ner så kan vi kanske spela.

Hälsningar

Inga-Lill
 

Gråbo

FD HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Västerås
HBK-Nr
4836
Medlemskap
2022
Sv: Golf i Båstad

Vi besökte Tönnersjö förra året och det var/är en jättefin bana och ägarna är säkert trevliga MEN, om man spelar med GolfHäftet så får man betala 150 kronor för el/dygn på en vanlig grusparkering. Det är ocker och mycket dåligt. Dessutom ingen information på deras hemsida om det.
Vi tycker för övrigt att de flesta banor tar för mycket betalt för elen.
Allt över 50 spänn är överpris.
 
Toppen