Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Fråga ditt försäkringsbolag vilken/ vilka dom godkänner.Flera försäkringsbolag kräver godkända spårningsystem i bil med värde över 1milj., eller vid resa utanför EU/EES.
Vilka spårningsystem har ni?kostnad? Jag är endast intresserad av GODKÄNDA system.
Köp inte Swetrack Max den fungerar inte som utlovat, batteritid ca en månad mot utlovade tre år.Använder swetrack lite för 49SEK/månad. Fungerar bra och är godkänd.
är godkänd
Hade du det rätt inkopplat? I så fall kan du reklamera den. Själv har jag haft SweTrack Lite i två år och den fungerar utmärkt. Det enda jag upptäckt att när batterispänningen i husbilen går ner så "orkar" inte signalen riktigt igenom plåttaket på den loge jag står i varvid en mindre missvisning på 50 meter uppstår. Men inget ont om det inte har något gott med sig. När jag ser missvisningen så är det dags att åka ut och ladda startbatteriet.Köp inte Swetrack Max den fungerar inte som utlovat, batteritid ca en månad mot utlovade tre år.
Hej Pålle.Godkänd av vem?
Trodde att detta var upp till varje försäkringsbolag att avgöra. (Så står det åtminstone i tidigare inlägg.)
Vårt försäkringsbolag har inte några krav på "tracker", och har därmed inte godkänt några.
Pålle
Har If, som säger att den är godkänd.Godkänd av vem?
Trodde att detta var upp till varje försäkringsbolag att avgöra. (Så står det åtminstone i tidigare inlägg.)
Vårt försäkringsbolag har inte några krav på "tracker", och har därmed inte godkänt några.
Pålle
Jag har studerat SSF lista tidigare,dom ställer höga krav för godkännande bla. larmcentral,dessa är säkert bra men blir ofta mycket dyra.Här klan man läsa mer om godkännande av spårsystem: Spårsystem | Stöldskyddsföreningen
Att sedan olika försäkringsbolag kan ha andra "godkännanden" är en annan sak.
Svar på inlägg 9 är, att jag frågade efter premienedsättning om jag monterade en spårsändare. Fick då svar självrisken vid stöld bortfaller. Inga information om krav för dyrare husbilar.
Pålle