• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Generell fråga Gnisttändare Adria Izola-06

Sten Rowa

HBK Medlem
Inlägg
151
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
30766
Medlemskap
2024
Fordon: Adriatik Izola-06.
Fick problem med att tända kokplattorna "gas" , det kom ingen gnista. Finns det något batteri eller hur funkar det?.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.818
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Det brukar sitta en tändmodul under spisen och det kan ibland bli kortis mellan spisen och de trådar som går från tändmodulen och fram till varje brännare. Vi har besticklådan under och det händer att någon gaffel hittar upp bland kablarna så de lossar eller kortsluts. Kan även vara en säkring som löst ut.
 

Sten Rowa

HBK Medlem
Inlägg
151
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
30766
Medlemskap
2024
Det brukar sitta en tändmodul under spisen och det kan ibland bli kortis mellan spisen och de trådar som går från tändmodulen och fram till varje brännare. Vi har besticklådan under och det händer att någon gaffel hittar upp bland kablarna så de lossar eller kortsluts. Kan även vara en säkring som löst ut.
Jag har inget under spisen, för at få åtkomst, måste jag lyfta upp hela paketet för att komma åt gnisttändaren?+
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.818
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Jag har ingen Adria så jag vet inte hur de brukar sätta fast spisen. Tändmodulen brukar sitta fastskruvad i spisen på undersidan och om det inte går att komma åt underifrån så är det nog bara att skruva loss och lyfta spisen. Kolla säkringar först så ingen är utlöst.
 
Toppen