• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Glidskena för LCD TV..?

F

F.d. 16448

Guest
Hej jag är i desperat jakt efter någon form av glidskena som jag kan montera i mitt tvskåp för min nyinköpta LCD..Någon som vet var man kan få tag i det ? Alltså jag är inte ute efter en traditionellt fäste utan en skena som gör att man kör in tv:n på bredden och sedan viker ut den. Det är standard i alla nya husbilar men tyvärr inte i de äldre. Så om någon kan tipsa mig om var jag kan få tag i en så skulle jag bli suuuuper glad då jag har letat som en galning efter det.

/Niklas
 
F

F.d. 24290

Guest
Sv: Glidskena för LCD TV..?

Hej Niklas, trevligt namn! :)

Caravanhallen i upplandsväsby, hanninge eller södertälje har dessa fästen! Jag såg det i södertälje när jag var där för någon vecka sedan! Men det är så dyrt så man tror knappt det är sant! Jag tror de tog ca 2200:-

Lycka till!

Mvh Niklas
 
F

F.d. 16448

Guest
Sv: Glidskena för LCD TV..?

Thanks !!
Låter lite väl dyrt..någon som har något mer tips ???
 
F

F.d. 15332

Guest
Sv: Glidskena för LCD TV..?

Sök på expansionsbeslag, claes ohlsson har som är kraftiga.

MVH Muffe
 
F

F.d. 24290

Guest
Sv: Glidskena för LCD TV..?

Jag köpte den här på jula!

Artnr: 929024

billig som bara den och den går att skruva åt så att den inte rör sig när man kör! Lite måttande att kunna sätta dne så att den går att fälla ut den så att tv'n inte tar i men det gick!

Mvh Niklas
 
G

GunDogs

Guest
Sv: Glidskena för LCD TV..?

Jag vet inte om detta är användbart för dig.

Jag hittade inte heller något bra fäste, men så kom jag på att jag kunde
använda det traditionella fästet och montera det på väggen innanför dörren
där jag har både antennuttag och eluttag. Jag tog bort plattan som var avsedd
för bildrörs-TV:n och för att fästa platt-TV:n använde jag en enkel upphängnings-
platta för vägg-TV.

En fördel med det traditionella fästet är ju att det har en spärr som låser TV:n
i infällt läge. Fästet är ju en ganska stabil konstruktion så den bär utan
problem min 19" TV.
 
Toppen