• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Glasrikets satsning på husbilsturismen gav lyckat resultat redan första säsongen

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
74A0F4B3-A041-4604-B03A-801D46B3251D.jpeg

Läser i ett pressmeddelande från Kronoberg, om en lyckad sommarsäsong som har innehållit den så viktiga säsongsförlängningen, som vi med husbilar till stor del står bakom.

Emil A Jansson, destinationschef på Destination Kosta, är mycket nöjd med sommaren och lite förvånad över att även sensommaren är och har varit så bra.
– Innan har besöksantalet stannat av i mitten av augusti, men nu har vi fortfarande högt tryck, konstaterar han och tror det är en kombination av att svenskarna stannat hemma och att utländska besökare återvänt. Nu pratas det tyska, danska och holländska igen, liksom lite franska och italienska.
– Jag är särskilt glad över att nysatsningar går bra. Vecka 28 öppnande Kosta Delikatessbutik & Restaurang med inriktning fisk och skaldjur. Den blev populär på en gång, konstaterar Emil. I lokalerna intill renoveras det nu för fullt och det är inte långt kvar till öppningen av destilleri och bryggeri här. Fortfarande ser man husbilar överallt och ställplatserna har varit fullbelagda under högsäsong.

Det bekräftar att deras aviserade satsning på husbilsturismen i oktober 2020, gav återbäring redan den första säsongen. Bara att hoppas att flera orter i Sverige följer deras exempel.



Tommy
 
Toppen