• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Glaslock till spis

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Det får väl inte vara brännbart material inom ett visst avstånd från lågor. Även om materialet inte blir varmt nog för att antändas direkt kan trä med tiden torka av värmen och temperaturen för antändning sjunka flera hundra grader.
Jag antar att brädan ligger lös på spisen och tas bort vid användning

toker

HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
42457
Medlemskap
2025
Det får väl inte vara brännbart material inom ett visst avstånd från lågor. Även om materialet inte blir varmt nog för att antändas direkt kan trä med tiden torka av värmen och temperaturen för antändning sjunka flera hundra grader.
man lagar väl inte mat med locket på ?? :aja:
o man behöver inte vara så korkad att man lägger på locket direkt när spisen är varm ;)
förresten går det inte lägga på locket när man är klar med att laga mat,
för då ligger locket på matbordet som skärbräda :mat:
jag får nock köpa fler brandsläckare om det så farligt

Jokin

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2025
man lagar väl inte mat med locket på ?? :aja:
o man behöver inte vara så korkad att man lägger på locket direkt när spisen är varm ;)
förresten går det inte lägga på locket när man är klar med att laga mat,
för då ligger locket på matbordet som skärbräda :mat:
jag får nock köpa fler brandsläckare om det så farligt
Jag tänkte inte heller att du är så korkad att du skulle försöka laga mat med locket på. Är locket löst är det naturligtvis inga problem, utan jag föreställde mig en träskiva som skulle ersätta glasskivan och skruvas fast i dess ställe.

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Jag tänkte inte heller att du är så korkad att du skulle försöka laga mat med locket på. Är locket löst är det naturligtvis inga problem, utan jag föreställde mig en träskiva som skulle ersätta glasskivan och skruvas fast i dess ställe.
Ahaa. Ja så tänkte även jag först

Livsnjutaren

HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2025
Någon form av skivmaterial har det väl varit som jag sett, hellre ett bränt lock istället för ett sprängt glaslock.

Toppen