• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Glas

F

F.d. 12360

Guest
Har ni tips om hur man skall förvara vinglas etc. så att de inte skramlar eller går sönder under färd.
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Glas

Hej

I vår förra bil fanns det barskåp och där var glasen upphängda mot väggen.
De hängde i liknande klämmor som finns för skruvmejslar för upphängning på en verktygstavla.
Sen var väggen klädd med tyg. Det fanns även stora klämmor för flaskor.
Nackdelen var att det fick bara plats 4 glas och 2 flaskor i ett helt skåp.
 
F

F.d. 2549

Guest
Sv: Glas

Vi har fem vinglas insvepta i handdukar och allt ligger och väntar i en liten IKEA-korg. Det finns säkert bättre sätt, men det viktiga är att det goda vinet intas ur glittrande glas och inte ur ”dimmiga” dryckeskärl av plast. Varför just fem glas? Britt och jag och så kanske vi träffar på Hans och Barbro från Monforte del cid i en skogsglänta någonstans i Sverige. Det femte då? Jo, det kan ju hända att Britt tappar ett glas eller att jag diskar sönder ett.
Läppja på kära vänner.
 

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Inlägg
240
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2024
Sv: Glas

Vi köpte glas på ikea och dom finns i en "fin" papplåda. så där står glasen kvar. det är första året med dom glasen så vi får väl se hur länge lådan håller...
 
Toppen