• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Glas i Mandeltårtan på färjan

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Hej
När jag åkte med färjan från Tyskland till Sverige för besöket på Elmia, köpte jag kaffe och mandeltårta på fäjan. Jag satt och njöt av tårtan tills jag märkte att det knastrade när jag tuggade. Jag trodde det var en bit äggskal eller något litet sandkorn, så jag svalde och åt vidare. Nästa tugga knastrade det ännu värre och jag märkte att det var något hårt, plockade ut det ur min mun och där var en tunn glasbit ca 5x10 mm, troligtsvis från en glödlampa eller ett lysrör. Gick tillbaka kassan med resterna av tårtan och glasbiten varvid de båda damerna tittade på glasbiten och ursäktade sig. Fick en ny tårtbit, denna gång av en annan sort, den var ok. Pratade sedan med befälhavaren osh han blev ganska upprörd och lovade att färjebolaget skulle kontakta mej senare. Lämnade adress och telefonnummer, så att e skulle kunna höra av sej.
Ett par timmar senare ringde en dam från fäjebolaget och ursäktade det inträffade. Hon lovade också att jag skulle få kompensation .
Nu har jag fått skriftligt svar: För olägenheten får jag 10% rabatt på en enkelresa.
Själv tycker jag att det är väldigt snålt av färjebolaget, vad tycker ni?
Klas
 
Toppen