• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Glädjen byttes till bekymmer

F

F.d. 55425

Guest
Var så glad att äntligen få hämta hem husbilen, men pyttsan de skulle jag inte varit. Den gick som en klocka men fläktmotorn var TVÄRDÖ. Ingen fläkt i cupen ! Jätte roligt att föröka hitta en beg. sådan till en Peugote J5 -92. Dessutom i bra skick. Ja ja allt får ju inte vara roligt jämt.Bara att börja leta,suck ! :(

chiquita

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
4243
Medlemskap
2025
Sv: Glädjen byttes till bekymmer

Hej, tvärdö? gäller det alla lägen eller går den på högsta/Roy

F

F.d. 55425

Guest

Den går inte överhuvudtaget.Verkstadskillen sa att fläktmotorn var trasig. Nån som har en bättre beg till salu ?????

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Samme del i Fiat og Citroen fra samme tid. Dette gir mer å søke på hos bildemonteringer, samt at ny muligens kan skaffes fra Axel Augustin i Tyskland.

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2025

OM OM den fungerade innan du ställde av prova enl nedan:
Skruva loss den (sitter lite krångligt under instrumentbrädan höger sida men..)
kolla sedan med direktström från batteri. Det kan ju var fläkt vredet som har
tröttnat. Sedan sitter det olika motstånd på fläkten för olika hastigheter
Radioaffärer (gamla hederliga) har sådana som passar.
Har annars en fläkt (komplett renoverad) till en -96 liggande.
Kolla också kabelanslutningarna kan ha oxiderat.
Lycka till

F

F.d. 55425

Guest

Passar den till en 92:a isf är jag jätte intresserad. Verkstadskillen sa att det var fläktmotorn.
Vad vill du ha för den? Skicka svar på privat medel. om du inte vill skriva här.

F

F.d. 55425

Guest

Min svåger kollade lite på fläkten utan att ta bort något, mätte med en sån där elkollare och han tyckte det verkade som att det inte kom nån el till fläkten.Jag tycker det är konstigt om det skulle vara fläktmotorn då den gick hur bra som helst.Har aldrig låtit illa eller nåt.Fungerade ända tills vi tog ur bodelsbatteriet.Sen har den varit stendöd.Nu har vi satt i bodelsbatteriet men den är fortfarande stendöd och den bör väl inte ha något med det att göra.

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej

Jag skulle kollat med säkringarna först. Kanske det finns ett relä också.

Lycka till

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Med kjennskap til eldre og yngre biler så ville jeg tro at det er en 10A sikring i holderen under hanskerummet som enten er røket eller har fått dårlig kontakt. på en 1985 modell jeg hadde smeltet plasten ved ene enden av sikringen og laget isolasjon mellom sikringsholderen og kabelen videre til bryteren. Løsningen ble der en ny sikringsholder som jeg limte fast til den store for denne kursen. Såg at det var missfarge rundt sikringen og tok løs hele holderen før jeg fant felet.

Happy hunting!

F

F.d. 55425

Guest

JIPPI envis som man är åkte jag till verkstaden igen och bad honom kolla nogare om det verkligen var fläktmotorn. Det var det INTE det var nåt elfel så nu ska den inn nästa vecka och han fixar det. Tack för alla tips ni är underbara !!!!! :yes:

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

JIPPI envis som man är åkte jag till verkstaden igen och bad honom kolla nogare om det verkligen var fläktmotorn. Det var det INTE det var nåt elfel så nu ska den inn nästa vecka och han fixar det. Tack för alla tips ni är underbara !!!!! :yes:
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Hejsan. Ta en annan verkstad. Är han så slö och nonchalant att han inte kan/orkar att kolla upp vad det är för fel utan direkt skyller på fläktmotorn så skall du inte göda honom med mera pengar. (Tycker jag ;))

M.v.h. JANKRO.

Senast ändrad:
Toppen