• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gjorde en "sun blocker" igår det gick väldigt smidigt .

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Jag gjorde en "sun blocker" igår det gick väldigt smidigt jag köpte ett duschdraperi på IKEA och sprättade upp kanten på nederdelen och lade i en 5 mm antennkabel sydde ihop igen .
Den passade sedan i spåret på markisen , hålen som man annars sätter i duschstången sätter man ju i marken med "tältpinnar" och blir en bra sol blockerare till sommaren .
Fick tipset av Frankia förra året .

Som denna fast bara 180cm bred : Omnistor Rain/Sunblocker 430x140cm grau - 43118 - - Reimo

Senast ändrad:
Sv: Gjorde en "sun blocker" igår det gick väldigt smidigt .

Vilket bra tips.... Ska nog oxå göra en sån.
Tack!
Mvh Noynoy

Snor tråden för ett liknande tips ;)

Behöver man en lite längre dito, tar man en lättpresenning, går bra att sy ränna i också.

Öljetterna får man med på köpet.

burstn10.jpg

burstn11.jpg

Har ni Fiamma- eller Omnistoremarkiser?

Hej

Jag lägger in ett par bilder (om än inte så bra) på min hemmagjorda Sunblocker. Det är ett duschdraperi köpt på Rusta (29:-) som jag vänt på.

Sitter fint på min Omnistor nu.
Den tar bort solskenet, men är ändå lite genomskinlig. Man kan se igenom den inifrån och ut.

PICT8000.JPG

PICT8021.JPG

Tillbaka
Toppen