• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Givare gråvatten Kabe TM -07

stefan_c

HBK Medlem
Inlägg
42
Kommun
Tibro
HBK-Nr
28929
Medlemskap
2025
Hej !
Har fel på min kapacitiva givare för gråvattnet (den med fem spröt) . Har mätt mellan spröten och kontakten på ovansidan. Den som är för 25% visar ca 560 kOhm, borde vara nära oändligt.

Frågan är vart köper man en sådan, någon som vet ...

Tack på förhand...

//Stefan
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Hej !
Har fel på min kapacitiva givare för gråvattnet (den med fem spröt) . Har mätt mellan spröten och kontakten på ovansidan. Den som är för 25% visar ca 560 kOhm, borde vara nära oändligt.
Det kan finnas givarelektronik i själva givaren som gör att du får 560kohm. Om du är säker på att det inte är så, så är det något fel på givaren. Antagligen har isolationen runt pinnarna fått hål i sig.

MVH
Hans
 

stefan_c

HBK Medlem
Inlägg
42
Kommun
Tibro
HBK-Nr
28929
Medlemskap
2025
Precis min tanke, såg väldigt mysko ut runt trådarna, så jag tror att det gått in gråvatten där och upp under gjutningen. En pinne känns dessutom väldigt"lös" precis som den är på väg att gå av.

Vad jag mätt ut så mäter elektroniken motståndet mellan den längsta pinnen och nästa korta, osv.

Är väl ingen konst att göra en ny, men vart köper man en sådan, ifall jag inte orkar.

btw, tack för ditt svar och tid.

,/Stefan
 
Toppen