• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Geocachingsommaren.

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Såg i går på Aktuellt att de hade ett inslag om Geocaching, en hobby somm växer alltmer.
Tänkte med denna tråd lägga ut lite bilder från sommarens äventyr och upplevelser, hoppas att ni andra Cachare har lite bilder att fylla på med från era äventyr i sommar.

Tidigt i våras en vecka före påsk när vi tillsammans med "Ekenäs" skulle logga cachen på Hjältevadsbron i Simlångsdalen då en liten olycka inträffade vid broräcket , en av deltagarnas gps ( Oregon 550) föll i plurret. Och en i truppen "offrade" sig för årets första utomhusbad vattentemperaturen uppskattades till +5 C°. Nej den hittades inte men fiskarna blev nog förvånade när de såg den lysande displayen på botten. Så ser ni en abborre med gps så kommer den ifrån Simlångsdalen.

badet.jpg

I Filipstad såg vi en koloss som staty vi läste aldrig på skylten vad det var, ja vi hittade inte cachen heller.

föremål.jpg

Däremot hittade vi den i gamla kanonen, (tror att jag sett en bild på "Frihet 2" vid denna) och även den i nya kanonen i Mariestad hittade vi vid närmare undersökning.

kanon2.jpg kanon1.jpg

Och när vi var vid den vackra pumpen i Filipstad så gick inte vi på "pumpen" det var bara "kork ur"

pumpen.jpg pumpen2.jpg


På hemväg från en Skåneresa loggade den våghalsigaste av team Postis Kraftverket i Lekevad och den "fege" fick logga kranen i Vårgårda, det ver inte helt lätt att ta sig dit om ni har sett den i GPS:en och funderat att logga den.

kraftverk.jpg kranen.jpg

På väg till Ljusfesten i Åmål loggade vi "Ekebolgrottan" i närheten av Baldersnäs, lite spännade och kul. På ljusfesten i år var det 29 husbilar på ställplatsen.

grotta.jpg
 
Toppen