• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ge mig råd, fiskegubbar!

F

F.d. 55345

Guest
Hej, alla storfiskare!
Som nybliven medlem har jag i några dagar klickat mig igenom en massa inlägg på HBKs hemsida och slutligen kommit till forumet ”Fiskekroken”. Jag blev väldigt glad då jag (efter många års uppehåll) har börjat ägna mig åt fiske igen. Jag håller på med att återanskaffa diverse utrustning, men det finns så många nya material, rulltyper, linor m.m. så jag hoppas få lite råd vad tiden lider.

Jag har skaffat mig en liten plasteka med aktersnurra som under sommaren mest ligger i Göta älv norr om Kungälv. De få gånger jag var ute förra sommaren blev det mest gäddor på trolling – stora gäddor för det mesta.

Jag vill ta upp en sak som kanske en eller annan av er är intresserad av. Min fru är nämligen inte särskilt road av min hobby. Vi har ju en rad gemensamma intressen, men just det där med fiske går ju inte på en halvtimme. De av er som har fru eller sambo som inte heller är fiskebitna, hur har ni löst detta? Det skulle vara roligt att träffa någon eller några av er för att se om inte våra damer kunde hitta någon gemensam nämnare. Kanske din egen livskamrats intressen går att förena med min Johannas? Jag skulle ge mig av på fisketurer med betydligt renare samvete – och kanske du/ni också.

Från det ena till det andra: Vår bil (vår första efter en husvagn) är en Hobby som vi haft i snart 2 år. Vi och våra två Shi Tzu-tikar trivs kolossalt bra med den.

Hej från Georg och Johanna i Lindome!
 
Senast redigerad av en moderator:

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Ge mig råd, fiskegubbar!

:cool: Hej Georg och Johanna.

En början kan väl var att ni ansluter er till en fisketräff för att prova om det är något för er. Här i klubben finns det bara glada fiskekamrater där ni är välkommna.

Sen är det ju inte alla damer som är med ute och svingar spöt efter fisk,och vad jag kan konstatera efter att vi som har varit ute och fiskat och kommit hem (en del tom hänta) en del med fångst. Är att det har varit trevligt stämmning bland bilarna trots att alla inte fiskar.

Sen vad det gäller utrustning, så behöver det inte vara så märkvärdiga grejer. Har man bara lusten att fisk så går det bra, från en pinne med rev och krok till den dyraste utrustningen, det är upp till var och en.

Dom fisketräffar som anordnas är INTE någon tävling,utan ett sätt att umgås och träffa nya och gamla kamrater i gemytlig gemenskap.

Så välkommna att prova på.

ps: Det gäller alla i klubben ;)
 

Dalek

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1524
Medlemskap
2024
Sv: Ge mig råd, fiskegubbar!

Hej Georg. Det är en liten spontan träff inte så långt ifrån er nu i maj. Getterön i Varberg står på tur att visa vad havet har att erbjuda. 21/5 och några dagar framåt. Det finns en notis om detta på första sidan. Vi kanske ses Mvh Tomas
 
Toppen