• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gasolvåg

• Startad av Startad av F.d. 58689
  • Startdatum Startdatum
Sv: Gasolvåg

Det har tidligere vært en mekanisk våg for samme formål, kostet under 1000. Du kunne i prinsipp benytte en badrumsvåg :D

Morning vänner.
Satt en sådan i min Hymer när jag köpte den, fungerar perfekt med P11 och PA11 men inte med lättviktsflaskorna.
En riktigt bra grej:D
Ha en fin dag.
MVH KEJO

Har forsøgt at løse problemet med nøjagtigheden af tilbage-værende gas på denne måde
gasvikt1.jpg

Av de 11 kilo är første 8 kilo gas OK - der er meget tilbage.

I praksis bliver problemet at gasolflaskan står nært i gasolrummet - og noggrannhet ?

Så desværre, det mest nøjagtige er som Knut skriver en personvåg.

Ud med gasolflaskan :o: og op på personvågen - om det ska bli noggrannhet.

Senast redigerad av en moderator:
Re: Sv: Gasolvåg

Du kunne i prinsipp benytte en badrumsvåg :D

Så gjorde jag förra sommaren bara för att jag var nyfiken på om det skulle fungera att mäta på detta viset.

OT
Jag fick svar på att min pappa hade 1/2kilo fel (neråt) när han lyftade tuben med båda händerna och skakade den och sa en vikt. Detta var en P11 som var mer än halvfull. Pappa är 73år.:D

Tillbaka
Toppen