• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasoltub utlandet

F

F.d. 30092

Guest
Jag köpte en ny gasolflaska i Frankrike för några år sen. Har aldrig använt den sen utan den står bara där. Tänkte lämna tillbaka den. Så miljövänlig som man försöker vara åkte jag till återbruket för att lämna den där men fick till svar att dom inte tog hand om den. Vad gör jag då? Fick till svar att åka tillbaka och lämna den Där du köpt den. Men hallå. Ska jag åka från Umeå tur och retur? Vad är det för miljötänkande. Nån som har nån idee. Det är en Elf flaska.

Christer:msn_sad::msn_sad::msn
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Gasoltub utlandet

Kanske det finns någon HBK:are som vill köpa den.
Lägg upp en annons med ett foto på flaskan.
 
F

F.d. 30092

Guest
Sv: Gasoltub utlandet

Ska fixa en bild när jag kommer hem, jag ger bort den gratis om nån hämtar den eller betalar frakten.:msn_thumbup::msn_thumbup:
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Gasoltub utlandet

Är det lika enkelt som med Tyska flaskor (adapter) lär det inte bli några problem.
Köpte medvetet en Tysk flaska (som går att fylla i Falun) samt bytas i Tyskland.
Med adapter kan jag köra reservflaskan/grillflaskan PK6.

Kanske ska tillägga att husbilen är ursprungligen Tysk.

Peter :)
 
C

cheetah1

Guest
Sv: Gasoltub utlandet

Är det en stålflaska? Jag håller iofs till i Skåne, så jag tänker inte komma ochh hämta den, men om nån annan vill ha den kan det ju vara bra att veta.. :p
 
Toppen