• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolskåp Dukato Burstner T610 -89

Fiat Burstner T610

HBK Intresserad
Inlägg
3
Kommun
Karlsborg
Hej Alla
Jag ska fixa en gammal skada i min husbil .
Det jag efterlyser är "gasolskåpet" och skåpet över .
Placering direkt till höger innanför dörren.
Har kontaktat några skrotar men inget napp .
Någon som vet vart det kan stå någon Burstner T610?
Jag har bild på skåpen men verkar vara lite komplicerat att lägga in den...
 

Toyota

HBK Medlem
Inlägg
327
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Jodå det är utrymme under för gasol... ganska säkert.... men kan nog va en lite knepig modell att hitta skrotad... prova med Sjöbo autodemontering... men jag har inte sett någon sådan där men ring o fråga... jag har den lite mindre burstner modellen.... de har de haft några av. den....men skåpet ser inte lika ut! Bäst är om du hittar en skrotad...din modell..
 

Toyota

HBK Medlem
Inlägg
327
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Ja det finns det helt säkert! O du gör en stor insats för att rädda äldre husbilar om du lyckas få fram någon adress eller telenummer el liknande. Jag ska leta lite o hoppas nån annan kan bidra. Så fram med google... hitta adresser till skrot i Tyskland...eller Danmark ... husvagn/husbil. Ev fynd skriv in här eller kanske ännu hellre i en ny tråd med en väl vald rubrik... även ägare av lite nyare bilar kan ibland kanske behöva någon lite mera speciell grej.
 

Wagadodo

HBK Intresserad
Inlägg
1
Kommun
Filipstad
Ska hämta en likadan husbil imorgon som behöver lite kärlek, det har varit massa möss i den under vinterförvaringen och säkringen smäller så fort man sätter på kupéfläkten. Vet du vart den sitter och om den går att byta lätt?

// Markus
 
Toppen