• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gasolgrillen i ugnen

M

moppar

Guest
Chassiefabrikat: Ford
Chassiemodell: Transit
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,2 130hk (150hk)
Årsmodell Chassie: 2007
Husbilsfabrikat: Hobby
Husbilsmodell: T500
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2007
Ämnesområde: Gasol
:rolleyes:Någon som kan gasolugn? Problemet är att grillen slocknar typ efter ett par minuter!
Där emot så funkar undervärmen. Dom går inte att köra samtidigt!
Ungnen har aldrig använts av tidigare ägaren, utan jag behövde den akut i midsomras och,ja jag fick steka grillspjutet till slut i stekpannan:D

holiday

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
4882
Medlemskap
2026
Grillen fodrar så mycket syre att luckan måste vara helt öppen fick jag till svar när jag ställde frågan till den svenske generalagenten, och då fungerar vår grill.

Mvh Bert

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
Det är svårt att få upp värme med luckan öppen.
Det räcker oftast med att ha lådorna över och under grillen (bestick-låda och plåtlåda i min Hobby) halvöppna för att inte grillen skall slockna.
Jag får väl borra några hål på ett väl utvalt ställe för att det skall fungera med lådorna stängda.
Det är skit att de inte provad att grillen fungerar innan de erbjuder det som (dyrt) tillval:
:mad:

M

moppar

Guest
Tack för tipsen. Jag fixade faktiskt ett par burgare idag i grillen, på nåt sätt så tycker jag att det är nåt slags "termotat" som slår i från eller drar ner lågan till ett minimal för att det inte ska bli för vart(bränna vid) och sen efter en stund åter börja brinna med full låga!?:twitcy:fast det e just de att den får för lite syre så den håller på o kvävs...goa burgare iaf.:D
Apropå termostat så hade vi gasspis hemma i tasse markerna när en annan va tre äpplen hög o vill minnas att de just funkade så..?

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
Vad många inte vet/tänker på är att hålen i plåten skall vara vända mot luckan för att ge cirkulation av värme från brännaren.
Det är annars lätt att tro att hålen skall vara över brännaren.

Toppen