• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolfyllning - norra Stockholm

F

F.d. 25270

Guest
Kan man få en P10 fylld (inte bytt) någonstans i norra stor-Stockholm ?
Undrar nybörjaren
Harry Hymer
 
F

F.d. 25270

Guest
Sv: Gasolfyllning - norra Stockholm

Har hittat vad jag sökte. ABC-Gasol i Vallentuna fyller din gasolflaska.
Glöm därför mitt inlägg ovan.
Massa försommarhälsningar
Harry Hymer
 
F

F.d. 53498

Guest
Sv: Gasolfyllning - norra Stockholm

När jag i februari pratade med dom så sa man att i hans värld fanns bara fyulla och tomma flaskor. Han fyllde inte. Jag talade om att på flera platser i landet kunde man "tanka" en flaska. Det lät då som om han inte visste om det.
Så bra om min förfrågan lett till att han dragit igång tankning av halvfulla flaskor.

Vad kosta det per kilo?
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Gasolfyllning - norra Stockholm

Hej Anders & Carita!
Mycket intressant, " Citat" Så bra om min förfrågan lett till att han dragit igång tankning av halvfulla flaskor.
Vad kosta det per kilo?
"slut Citat"

Fick tankat vår flaskor (p11) en tom a`260 kr & en när den stod på vågen visade den 15 kg & "något" på vågen innan tankning, pris 420 kr!
Detta skedde i Höllviken i går kväll 18.30 till 20.00 tiden!
Åhus är billigare, jag vet!!!!! kommer att gynna dom fram över!!!!
Mvh.




När jag i februari pratade med dom så sa man att i hans värld fanns bara fyulla och tomma flaskor. Han fyllde inte. Jag talade om att på flera platser i landet kunde man "tanka" en flaska. Det lät då som om han inte visste om det.
Så bra om min förfrågan lett till att han dragit igång tankning av halvfulla flaskor.

Vad kosta det per kilo?
 

Toskana650

HBK Medlem
Inlägg
76
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
4799
Medlemskap
2024
Sv: Gasolfyllning - norra Stockholm

När jag i februari pratade med dom så sa man att i hans värld fanns bara fyulla och tomma flaskor. Han fyllde inte. Jag talade om att på flera platser i landet kunde man "tanka" en flaska. Det lät då som om han inte visste om det.
Så bra om min förfrågan lett till att han dragit igång tankning av halvfulla flaskor.

Vad kosta det per kilo?


Jodå, de tankar även halvtomma flaskor, och det har de gjort i flera år och har ingenting med ditt samtal att göra, men du får betala fullt pris i alla fall. Jag har för mig att det kostar 250 kr att fylla sin flaska där. Det är alltså ingen bra affär att komma med en flaska som inte är tom.
Det är lite dyrare att byta flaska hos Mälarcamp i Upplands Väsby men det är ju närmare för mig i alla fall
mvh PO
 
P

Pebben o Lena

Guest
Sv: Gasolfyllning - norra Stockholm

Hej igen Harry Hymer!
I Vallentuna fyller ABC-gasol dina tomma gasflaskor,för en billig penning.
Vi brukar alltid fylla våra flaskor där!

Varma Valborgshälsningar från Pebben!
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Gasolfyllning - norra Stockholm

När vi idag vid 15-tiden kom till ABC-Gasol med husbilen för att fylla gasol så var det stängt. Vi och en tysk husbilsturist fick åka vidare utan gasol. Tråkigt!
Vi bytte istället en PA11 för 295 kr på Mälacamp i Upplands Väsby.
V-backen :)

PS
Företaget har hört av sig och meddelar att deras huvudsakliga verksamhet är att köra ut gasol till företagskunder. Det kan emellanåt vara stängt p.g.a. detta. Ring innan ni åker dit. /DS
 
Senast ändrad:
Toppen