• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolfyllning I Stenungsund

Träsko

HBK Intresserad
Inlägg
69
Kommun
Härnösand
Tycker inte jag eftersom man visst kan väga in skillnader i beskattning i sin analys, i alla fall om man anstränger sig. Dessutom är inte skillnaderna i beskattning speciellt stor när det gäller LPG, främst momsskillnad, som ju inte är stor.

Dessutom är per definition husbilen något som rör på sig, eller. Så naturligtvis tankar man där man kan tanka billigt. Har jag sagt något om att köra iväg långt för att tanka?

Men, återigen, för att göra detta väldigt enkelt. 9,7 kr litern hos Preem, 6 mil bort 13 kr liter. Och det tycker du är något som inte förtjänar ett uppmärksammande??

Och åker du 50km åt öster hamnar du i Skepplanda där kostar lpg 25kr/kg, och ingen har kallat dom Sveriges dyraste än vad jag vet, på Marieholm på vägen in mot Göteborg till Preem i Frölunda kan du köpa gasol för 28kr/kg, och dom fyller bara flaskor och inga fasta tankar...
Vi har fri prissättning och beroende på omkostnader så kan olika företag sätta olika priser på likvärdiga/samma produkter.

Jag antar att vi kan lämna priset på lpg/gasol runt om i Europa som referens men det är faktiskt helt ointressant när du är tom på gas ute på Orust/Tjörn då är man bara glad att fler vågar satsa i en (än så länge) ganska klen bransch...
 
F

F.d. 1470

Guest
Och åker du 50km åt öster hamnar du i Skepplanda där kostar lpg 25kr/kg, och ingen har kallat dom Sveriges dyraste än vad jag vet, på Marieholm på vägen in mot Göteborg till Preem i Frölunda kan du köpa gasol för 28kr/kg, och dom fyller bara flaskor och inga fasta tankar...
Vi har fri prissättning och beroende på omkostnader så kan olika företag sätta olika priser på likvärdiga/samma produkter.

Jag antar att vi kan lämna priset på lpg/gasol runt om i Europa som referens men det är faktiskt helt ointressant när du är tom på gas ute på Orust/Tjörn då är man bara glad att fler vågar satsa i en (än så länge) ganska klen bransch...

Jag vet inte riktigt vad du vill säga. Jag nämnde vad priset var runt om i europa och vi fick även reda på vad det kostar i närmarknden, är det något problem med den infon? Jag värderade inte så mycket och nämnde också att vi lever i en marknadsekonomi.

Trevligt att fler satsar men när prissättningen är ganska avvikande förbehåller jag mig rätten att påpeka detta, något som både vi som konsumenter och även näringsidkaren kan ha nytta av.

Sedan, att få slut på gasol med panik på svenska västkusten ser jag nog som ett annat, ganska konstigt problem, speciellt som de flesta bilar har minst 2 flaskor.
 
Toppen