• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasol Portugal

P&B

HBK Medlem
Inlägg
179
Kommun
Lagos Portugal
HBK-Nr
25050
Medlemskap
2024
Hej
Vi skall flytta till Portugal och vi tar med våran plåtis. Är det någon som vet hur man gör med gasol i Portgal ?
Peter
 

Wesslan

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
20301
Medlemskap
2024
Dom år vi vartit i Portugal har vi köpt en p11 propan för 15€ som man får tillbaks när man inte vill ha den längre Vi köpte den på Repsol Men man måste ha en ventil + övergång från portugal/spanien till svensk (finns foton här på någon sida hur dessa ser ut)
 

P&B

HBK Medlem
Inlägg
179
Kommun
Lagos Portugal
HBK-Nr
25050
Medlemskap
2024
Tack för svaren, vi kommer att åka till Sverige med husbilen en gång per år och behöver ju då En svensk flaska, är kanske bäst att få till detta med ventil och övergång, skall leta på denna sida för en bild, det är kanske ngn som har en ?
Peter
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.044
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Tack för svaren, vi kommer att åka till Sverige med husbilen en gång per år och behöver ju då En svensk flaska, är kanske bäst att få till detta med ventil och övergång, skall leta på denna sida för en bild, det är kanske ngn som har en ?
Peter
Jag skulle välja att montera ny portugisisk slang,när ni skall åka till Sverige monterar ni tillbaka den svenska slangen,enkelt jobb bara skiftnyckel tar någon minut,då slipper ni använd övergångar.
Har ni omkopplare monterad med 2 flaskor inkopplad kan ni ha en svensk en porugisisk slang.
LPG är annars bäst anser jag,kostar lite initialt men billigare enklare i längden.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.044
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Hej! Vet någon var man kan få tag i en "portugisisk slang". Tacksam för tips. Björn Carlberg
Det är regulatorn som behövs,slang kan du använda svensk men med övergång.
Köp den i Portugal i järnaffär,går säker att få tag i hemma hos gasolreverantörer.
Övergången är den silverfärgade delen,köp den hemma i husbiltillbehörsaffär,den används också om du vill
koppla in tysk flaska.
Jag har lånat bilden från forum.
img_8372-jpg.105400
 

GlennAnita

HBK Medlem
Inlägg
51
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
28683
Medlemskap
2025
Hejsan Kaj och Gisela!
Jag bor i Portugal och har varit runt i Portimão området och frågat om de fyller svenska flaskor men inte fått några positiva svar ännu. Om ni vet var man får fyllt skulle det underlätta en hel del.
Tack på förhand!
Glenn
 
Toppen