• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gasol i Tyskland

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2026
Hej alla!
Någon som vet var man kan fylla gasol på svensk flaska i Burg eller Hailigenhafen eller i närheten.
Anders :santa1:

Sv: Gasol i Tyskland

Anders det är bäst att du ringer och avtalar om tid. På lågsäsong har de inte öppet hela tiden. Men de är väldigt service mindid, så de kommer alltid efter man har ringt.

Hej

Bernt fyller upp de svenska flaskorna och har du fem kilo kvar i flaskan så betalar du bara för den mängden som fattas till full flaska. Jag har varit där vid två tillfällen i sommar och jag har betalat ca 1 euro/kg.

Gasol har vi inte köpt i Tyskland

Min fråga är om Du eller någon annan vet om en bra ställplats i närheten av Puttgarden. Vi ska åka i morgon måndag via Tyskland ner till Kroatien. Vi hinner nog endast till Puttgarden. Du vet man måste ju handla också. Hälsningar Berit:yes:

Hej
Direkt när man kör av färjan i Puttgarden, på motsatt sida av Border shop, finns en jättefin Stellplats. Jag tror att det kostade 4.50 euro för tolv timmar. Vi stod lite längre tid och betalade 6 euro. Jättemysigt att strosa ut på piren och titta på solnedgången.Mvh Stefan O Marinka

Till Stefan och Marika

Menar Ni precis när man kör av färjan. Bordershopen tar man till höger. Är stellplatsen på vänster sida. Finns där toa och vatten. Hälsningar Berit:tongue:

Vi blev hänvisade till färjeläget eller Bordershopen när den var öppen. Men vi klarade oss med det vi hade i bilen.
Passa på att provsmaka i Bordershopen , man ska ju inte köra vidare.;)

Istället för att köra genom bommen till affären, svänger man vänster genom bommen och tar en parkeringsbiljett

Tillbaka
Toppen