• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

gasol i Trier

• Startad av Startad av F.d. 52994
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 52994

Guest
Det har gått genom mi a öron att westfa i Trier som fyller på gasolflaskor har stängt. Är det någon som har kännedom om detta. Jag hoppas att det inte är så för jag behöver fylla på hemvägen.

Sv: gasol i Trier

Allt tyder på att WESTFA-GmbH, Luxemburger Strasse 38, har öppet.

Jag hittade deras hemsida och där står det att det är stängt. Någon som vet var jag isåfall kan fylla på mina gasoltuber, svensk och spansk

Westfa har en granne som också fyller gasolflaskor. Jag kommer inte ihåg namnet på firman nu. Så var det i alla fall när jag var där senast, för ett år sedan.

Jappe

Senast ändrad:

Niederlassund in 54518 Sehlem, Johann- Brandstrasse 2. Öffnungszeiten : Montag bis Freitag kl. 0.8.00- 17.00. Kör på A 1 norrut när du kommer från Trier. Inte alls långt att köra, knappt 30 km.
Hälsn. Klaus
:yes:

Senast ändrad:

Om jag förstår detta rätt så ligger det efter moseldalen en bit från Schewich.

Vi fyllde i Trier i December, på Westfa stället
men tror det var ny ägare, såg det på kvittot
efter fyllningen. Jag tror inte att det är stängt.
Men det finns ju fler i Trier.:wink:

Permanent stängd står det på deras hemsida

Bilagor

• IMG_3562.PNG
    IMG_3562.PNG
    1,8 MB · Visningar: 16

Hoppas att det finns någon som kan köra förbi och kolla.

Gasol i Trier har nya ägare ochh därmed ocksånya priser. Allt annat är som vanligt
Fyllde våra 3 kompositflaskor idag hos företaget "Morgenweck", fd Westfagas

Bilagor

• 20170330_145110.jpg
    20170330_145110.jpg
    1,7 MB · Visningar: 56
Senast ändrad:

Jag fyllde en p11 för någon vecka sedan hos Morgenweck Luxenburger Strase 38, lätt och hitta och inga problem med svenska flaskor. 1,80€ per kg.

Hej
Fyllde på gas i mina svenska P11:or idag 29/3 -19 på Luxemburgstrase 38 i Trier. Funkade alldeles utmärkt. Dom hade även svensk adapter// Kiruna 54

Tillbaka
Toppen