• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gasol i kyl

• Startad av Startad av F.d. 14924
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 14924

Guest
Vi ska ut och fricampa i Norge men får ingen snurr på kylen med gasolförsörjning . Det funkar bra på el o batteri . Får ingen fjutt på det dvs det tänder inte till . Har ett Elektrolux 4280 . Detta har sabbat vår husbils-semester en smula . Har fått ta in på en camping som är svindyr. Det är också jäkligt varmt så maten i kylen mår INTE bra utan kyla. Fått slänga det mesta . Behöver jag säga att det är vår premiärtur. :twitcy: Nån som har nåt tips..!?

Är i Strömstad nu.

Tjoöahopp/ mattematt o bittebo

Sv: Gasol i kyl

Offra några timmar och åk till någon handlare för husvagnar/husbilar. Tror säkert dom kan hjälpa dig även om du får vänta ett tag.
Förmodligen smuts i brännaren.

Det skrevs om detta för någon vecka sedan sök på kylskåp eller dyl .Där förklarade Gunnar eller Micke hur man skulle blåsa rent.

Tackar för svaren. Har inte hittat nåt riktigt passande info här . Tror inte jag fixar detta själv tyvärr. Ska försöka hitta någon husbil/husvagsfirma här i närheten av Strömstad.

Sv: Gasol i kyl (Strömstad)

Vet någon om det finns nån husbil / husvagnshandlare som kan hjälpa till o serva ett kylskåp i trakten av Strömstad..?

Sv: Gasol i kyl (Strömstad)

Hej på er!
Det finns nog inte så många reparatörer/försäljare i Strömstad, i alla fall inga officiella:D
Vilken camping bor ni på? Många campingar har ju uthyrning av vagnar och har kanske något tips på reparatör!
Annars tror jag närmaste handlare i Sverige är Arctic Fritid i Munkedal, men då får ni ju åka tillbaka 10-12 mil:(

Tyvärr inget bra svar, men lycka till i alla fall:yes:

hälsningar Thomas

Tack iaf...vi bor på Lagunen. Får åka tillbaka i värsta fall...:swoon:

Hej

Om det är själva tändmekanismen som inte fungerar så kan man väl i nödfall tända lågan med en tändsticka el dyl. Om man plockar bort det nedre gallret så kommer man åt brännaren. En person får stå inne i vagnen och hålla in tändsäkringen så att gasen kommer fram.

Har gjort detta vid flera tillfällen då tändmekanismen trilskat och man inte haft tillgång till reservdelar/reparatör.

Kenneth

Hej!
Prova med någon marina, det finns ju kylskåp i båtar också!
Hälsningar

Jabbadabbadooooo:yes:.:spinny:..!

Släppte lös gumman på kylskåpet o hon höll in o tröck o fixa och VIPS...så tände det till o lågan lös plötsligt så fint så fint...

F-n vet hur det gick till men nu funkar det . :twitcy:

STORT TACK till alla hjälpsamma HBK:are..! :)

d.s. Nu blir det till att bjuda "gumman" på middag i morgon...;)

Bra att det löste sig!!!
Försökte få tag i min syster i Strömstad och kolla om dom visste någon som kunde hjälpa ER!
Ha det gött i Bohuslän o Norge!
Barbro o Ingemar

Man tackar för det och för engagemanget..! Hur skulle man klara sig som nybörjare utan denna MYCKET trevliga och hjälpsamma klubb o medlemmar.
Sicken tur att man hitta på denna klubb..! :)

Tacksam nybörjare..!
/ mattematt

Tillbaka
Toppen