• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gasol i Grekland

• Startad av Startad av F.d. 24284
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 24284

Guest
Det kanske finns redan nånstans i forumet men jag hittar inte.
Någon som känner till vad för sorts system de har på gasolflaskor i Grekland.
Pris? Går det att fylla andra länders flaskor? mm.
Åker nog ned till hösten på en 3 månaders tur.

På förhand tack!
Svend Ö 901

Sv: Gasol i Grekland

Jag råkade ut för att min 11 kg gasolflaska tömdes (pga att vi körde kylskåpet på gas några veckor). Eftersom det var 1½ vecka kvar och dessutom en hemresa blev jag lite bekymrad. Då fick jag av campingägaren en kvarlämnad 2 kg Camping-Gaz flaska - reduceringsventil hittade jag i speceriaffären och sedan var det bara att skruva av slangen efter ordinarie reduceringsventil och gänga på den på den nya reduceringsventilen som hade samma tryckreducering. En 2 kg sådan flaska bytes för ca 30:- i Grekland - men kostar fruktansvärt mycket att byta i övriga Europa. Det verkar omöjligt att fylla svensk flaska (även med t ex tysk adapter) i Grekland - jag försökte då. Är det någon annan som vet om det är möjligt så är jag också intresserad!
/Boo

Sv: Gasol i Grekland

Svend O,

Problem löses genom att köpa en LPG flaska då kan du tanka i hela Väst Europa ;)

Tillbaka
Toppen